تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۶۱۸۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حضرتی نشست امروز کمیسیون اقتصادی را تشریح کرد:

بررسی ۳ سوال از وزیر امورخارجه

می متالز - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، نشست امروز کمیسیون متبوع خود با دستورکار بررسی ۳ سوال از وزیر امورخارجه را تشریح کرد.
بررسی ۳ سوال از وزیر امورخارجه

به گزارش می متالز، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز دوشنبه (22 مهرماه) کمیسیون متبوع خود به حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برای پاسخ به سوال 3 نفر از نمایندگان اشاره کرد.

 

مشکلات صادرات کالاهای اقتصادی از استان های مرزی به عراق؛ محور سوال قاضی پور

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نخستین سوال از ظریف از سوی نادر قاضی پور مطرح شد، افزود: مشکلات صادرات سیب و سایر کالاهای اقتصادی از استان های مرزی به عراق و ضروت تسهیل روند صادرات محور سوال نماینده ارومیه از وزیر امور خارجه بود.

وی ادامه داد: ظریف توضیحاتی در پاسخ به سوال قاضی پور مطرح کرد که در نهایت نماینده مردم ارومیه از توضیحات وزیر امور خارجه قانع شد.

 

اظهارنظر سال گذشته وزیر امور خارجه درباره وجود پولشویی در ایران؛ محور سوال پورابراهیمی

حضرتی با بیان اینکه نماینده سوال کننده دوم از ظریف محمدرضا پورابراهیمی بود، تاکید کرد: محور سوال این نماینده اظهارنظر سال گذشته وزیر امور خارجه درباره وجود پولشویی در ایران بود که ظریف مواردی همانند سلطان سکه، پول هایی که در افزایش قیمت مسکن نقش آفرینی کرده اند، نقل و انتقال پول و خرید دلار با استفاده از دستگاه های پُز در کانادا، قندهار، اربیل و غیره را از مصادیق پولشویی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه تاکید کرد که اظهارات وی درباره پولشویی در خارج از کشور بازتاب منفی نداشته اما عکس العمل مخالفان وی در داخل کشور بازتاب بیشتری داشت، افزود: مقرر شد نماینده مردم کرمان مدارک و گزارش های موجود درباره پولشویی را در وزارت خارجه مشاهده و سپس درباره اقناع یا عدم اقناع اظهارنظر کند.

 

موانع پیش روی صادرات و واردات به عراق و سوریه؛ محور سوال قاضی پور

این نماینده مردم در سوال دهم، با بیان اینکه سوال پایانی از ظریف از سوی امیر خجسته مطرح شد، ادامه داد: محور سوال این نماینده موانع پیش روی مسیر صادرات و واردات و فعالیت های اقتصادی در عراق و سوریه بود که معاون اقتصادی وزیر امور خارجه توضیحاتی از حجم صادرات به این کشورها ارائه و تاکید کرد که ایران نخستین شریک تجاری عراق محسوب شده و تمام بازارچه ها و روستاهای مرزی تقریبا به پل صادرات به عراق تبدیل شده اند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پس از ارائه توضیحات وزیر امورخارجه نماینده همدان از توضیحات بیان شده قانع شد.

عناوین برگزیده