تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۶۳۲۰۴
سرویس خبر : محیط زیست
جلودارزاده:

جدایی ری از تهران، شرایط انتخاب مسوولان پاسخگو را فراهم می‌کند

می متالز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، جدایی ری از تهران را عاملی در جهت انتخاب شهردار و نماینده مجلس مستقل برای این منطقه دانست که برای رفع مشکلات موجود در آن پاسخگو خواهند بود.
جدایی ری از تهران، شرایط انتخاب مسوولان پاسخگو را فراهم می‌کند

به گزارش می متالز، سهیلا جلودارزاده، با ارزیابی مثبت از جداسازی ری از تهران که تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از آن به عنوان عامل بهم زدن یکپارچگی شهرداری و شهر و ظلم به مردم یاد کرده‌اند، گفت: شهرری برغم اینکه توریستی و زیارتی بوده، اما فاقد هتلی است که گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از آن استفاده کنند و چون این منطقه ضمیمه تهران شده در حق آن اجحاف شده است.

 

مخالفت با جدایی ری از تهران با اهداف انتخاباتی صورت می‌گیرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افرادی که معتقد هستند جدایی ری از تهران به ضرر مردم است فقط به این فکر می‌کنند که از رای آنها در انتخابات بی‌بهره می‌شوند، و این در حالی است که چنانچه شهرری دارای نماینده مجلس و شهردار مستقل باشد مردم این منطقه می‌توانند از طریق آنها مشکلاتشان را پیگیری کنند، چرا که در شرایط کنونی تنها با نزدیک شدن به زمان انتخابات مسئولان به این منطقه سرکشی می‌کنند.

وی تصریح کرد: جدا شدن ری از تهران برای مردم این منطقه و توابع آن مفید است، چرا که در شرایط کنونی عوارض شهرک‌های صنعتی و کارخانجات برای پایتخت هزینه می‌شود، اما چنانچه شهرری دارای شهرداری و نماینده مجلس مستقل باشد از منابعی که در اختیار دارد برای آبادانی این منطقه استفاده می‌کند.

 

انباشت زباله‌ها در ری محصول یکپارچگی این منطقه با تهران است

جلودارزاده خاطرنشان کرد: پیوستگی تهران و ری باعث شده تمام ضایعات، زباله‌ها و ناهنجاری‌های ‌تهران به ری سرازیر شود، اما منابع حاصل از اخذ عوارض در این بخش که باید در این منطقه برای ایجاد فضای سبز یا اماکن تفریحی هزینه شود به تهران اختصاص می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: شهرری دارای آلوده‌ترین آب و هوا در استان تهران بوده، کما اینکه آب شرب شهرری و روستاها و مناطق اطراف آن آلوده است، چرا که زباله‌ها در آنجا دفن می‌شود و پالایشگاه و کارخانه سیمان نیز در این منطقه قرار دارد که منشاء بیماری بوده و مشکلات زیست محیطی متعددی را ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: جدایی ری از تهران شرایط رسیدگی خاص به این منطقه را فراهم می‌کند، کما اینکه از زمانی که اسلامشهر از تهران جدا شد وضعیت مطلوبی در آن ایجاد شد و برنامه توسعه در آن اجرا شده و منابع بسیاری نیز برای اجرای آن در اختیار دارد.

عناوین برگزیده