تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۶۳۸۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت‌گذاری در سهام شرکت‌های دانش بنیان

می متالز - با تصمیم جدید معاونت علمی ریاست جمهوری، از این به بعد امکان قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های دانش بنیان فراهم شد.
قیمت‌گذاری در سهام شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش می متالز، رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: معاونت علمی از انجام خدمت ارزش‌گذاری دانش فنی و قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

سیدمحمد صاحبکار افزود: در راستای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه خدمات تخصصی تجاری‌سازی، از این پس معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از انجام خدمت ارزش‌گذاری دانش فنی و قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و ۷۰ درصد از هزینه‌های انجام این خدمت را تا سقف ۱۵ میلیون تومان تامین می‌کند. رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، ارزش‌گذاری دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از نیازهای اصلی این شرکت‌ها به‌ویژه در مواجهه با طرف سرمایه‌گذار عنوان کرد و گفت: ثبت دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله دانش فنی در صورت‌های مالی شرکت، در جهت ارائه آن به نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری، به تعامل بهتر و اعتماد دو طرفه بین شرکت‌ها و نهاد سرمایه‌گذار کمک می‌کند و نشان‌دهنده رشدیافتگی شرکت‌ها است.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: مرکز شرکت‌‎ها و موسسات دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۸ خدمات متنوعی به‌منظور توانمندسازی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ارائه کرده است که این نوع خدمات در راستای توانمندسازی و تسهیل در فرآیندهای تجاری‌سازی و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها است. جدیدترین خدمت از مجموعه خدمات توانمندسازی حمایت از «ارزش‌گذاری دانش فنی و قیمت‌گذاری سهام» است که به‌تازگی به مجموعه خدمات مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان اضافه شده است. در این طرح، دانش فنی و دارایی نامشهود ارزش‌گذاری شده، باید در صورت‌های مالی شرکت ثبت شود تا از این طریق امکان افزایش سرمایه نیز برای شرکت‌ها فراهم شده و در آینده بتوان به استناد آن، با سهولت بیشتری فرآیندهای تامین مالی و اخذ تسهیلات را در شرکت‌ها دنبال کرد.

عناوین برگزیده