تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۶۴۲۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طرح توسعه منیزیم شرکت فروسیلیس غرب گامی بزرگ در جلوگیری از خام فروشی

پرداخت 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن برای طرح‌های توسعه استان همدان

می متالز - بعد ازظهر روز گذشته، مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از شرکت فروسیلیس غرب پارس ملایر بازدید کردند و در خصوص طرح های توسعه این شرکت تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.
پرداخت 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن برای طرح‌های توسعه استان همدان

به گزارش می متالز، مدیر عامل بانک صنعت و معدن در این بازدید اظهار کرد: بر اساس سیاست اعتباری بانک صنعت و معدن، 162 هزار میلیارد ریال اعتبار در راستای طرح های ایجادی، طرح های توسعه و سرمایه در گردش اختصاص یافته است که در 6 ماهه نخست سال 65 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
حسین مهری با اشاره به اهمیت تثبیت اشتغال و تأمین مواد اولیه با توجه به شرایط موجود در کشور گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته در راستای اعطای تسهیلات سرمایه در گردش 85 درصد رشد داشتیم.
وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید، 8 طرح در استان همدان تأمین اعتبار شده است که 7 مورد آن به بهره برداری رسیده و یک طرح نیز با 48 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.
مهری ادامه داد: بانک صنعت و معدن در مجموع 3 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است و پیش بینی می کنیم برای طرح های توسعه استان 3 هزار میلیارد ریال دیگر نیز تسهیلات ارائه دهیم.
وی در خصوص طرح توسعه منیزیم شرکت فروسیلیس غرب پارس گفت: برای این طرح 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است  که بر اساس توافق صورت گرفته 800 میلیارد ریال تسهیلات را بانک صنعت و معدن در اختیار شرکت قرار می دهد و مابقی را از منابع داخلی سهامداران تأمین می کنند.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن ابراز امیدواری کرد: با عملیاتی شدن طرح های توسعه، شاهد اشتغال پایدار و افزایش ارزش افزوده در استان باشیم.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این بازدید بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرایی شدن طرح های فروسیلیس و منگنز، 2 طرح فروسیلیس، طرح توسعه فروسیلیس آذرخش و طرح توسعه منیزیم شرکت فروسیلیس غرب پارس گام بزرگی در جلوگیری از خام فروشی در استان و کشور برداریم.
حمیدرضا متین عملیاتی شدن طرح ها را جهشی بزرگ در صنایع معدنی استان دانست و افزود: بطور مستقیم برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه، واحد منیزیم شرکت فروسیلیس غرب پارس دومین واحد تولید کننده منیزیم در کشور است گفت: این واحد با حدود 210 میلیارد تومان سرمایه گذاری، 12 هزار تن ظرفیت تولید دارد و برای 120 نفر اشتغالزایی دارد.

عناوین برگزیده