تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۶۴۵۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

بخش خصوصی ۵۰۰ میلیارد تومان در فولاد دامغان هزینه کرده است

می متالز - نماینده مردم دامغان در مجلس بابیان اینکه جبران عقب ماندگی این شهرستان به سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی نیاز دارد، گفت: بخش خصوصی ۵۰۰ میلیارد تومان در فولاد دامغان هزینه کرده است.
بخش خصوصی ۵۰۰ میلیارد تومان در فولاد دامغان هزینه کرده است

به گزارش می متالز، ابوالفضل حسن بیگی عصر دوشنبه در آیین افتتاح فاز دوم (واحد احیاء مستقیم) مجتمع فولاد کویر دامغان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه تاکنون بخش خصوصی ۵۰۰ میلیارد تومان در مجتمع فولاد کویر دامغان سرمایه‌گذاری کرده است، ابراز داشت: فاز دوم مجتمع فولاد کویر با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است که امیدواریم فاز سوم این مجموعه نیز هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی ضمن بیان اینکه سرمایه‌گذاری این مجموعه در مقطع مهمی به انجام رسیده است، افزود: به‌منظور خارج شدن دامغان از عقب‌ماندگی بیست سال گذشته این شهرستان نیازمند به سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان در بخش دولتی و پنج هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی است.

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه دامغان از حیث معادن مس یکی از غنی‌ترین شهرستان‌های کشور است، ابراز داشت: سرمایه‌گذاران به دلیل موقعیت خاص دامغان رغبت دارند تا در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند و همچنین به دلیل مهاجرت معکوس در این شهرستان خوشبختانه شاهد انجام کارهای زیر بنایی هستیم.

حسن بیگی ضمن بیان اینکه امروز بالغ‌ بر ۹ هزار هکتار از ۱۸ هزار هکتار اراضی تحت پوشش پسته‌کاری دامغان با آبیاری تحت‌فشار تغذیه می‌شود، تصریح کرد: درآمد دامغان از برداشت پسته بالغ‌بر سه هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود لذا این شهرستان با ۱۴ تن و ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار، رکورد تولید پسته در کشور را از آن خود نموده است

وی ضمن بیان اینکه برداشت دامغان از منابع آب زیرزمینی ۲۱۰ میلیون مترمکعب در سال است، افزود: ۸۵ درصد از روستاهای دامغان دارای آب شرب بهداشتی هستند و امسال چشمه‌علی دامغان ۳۱۰ لیتر بر ثانیه آبدهی دارد که بعد از پیروزی انقلاب ۹۰ درصد از چاه‌های حفرشده توسط هیات‌های هفت نفره انجام‌شده است. ‌

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه طی سال گذشته برابر با ۱۴ سال گذشته در روستاهای دامغان آسفالت انجام‌شده است، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا کریدور شمال به جنوب چهار بانده شود که محور دامغان به اصفهان نقش مهمی در این مقوله دارد.

عناوین برگزیده