تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۶۴۸۶۲

حمل بیش از ۱۲ میلیون تن محموله مختلف از ناوگان ریلی یزد

می متالز - مدیر کل راه آهن یزد گفت: بیش از ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تن مواد معدنی، کنسانتره و دیگر محموله‌ها در هفت ماهه امسال در این اداره کل بارگیری و تخلیه شده است.
حمل بیش از ۱۲ میلیون تن محموله مختلف از ناوگان ریلی یزد

به گزارش می متالز، سید مصطفی داوودی مدیر کل راه آهن یزد با اشاره به حجم گسترده فعالیت ناوگان ریلی یزد در بارگیری و تخلیه، گفت: از ابتدای امسال تا کنون، بیش از ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تن مواد معدنی، کنسانتره و دیگر محموله‌ها در این اداره کل تخلیه و بارگیری شده است.

او افزود: در این مدت  بیش از ۹ میلیون و ۶۲۰ هزار تن مواد معدنی، کنسانتره وگندله ازمبادی سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان و معدن چادر ملو به مقاصد فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری شد.

استان یزد یکی  از مهمترین مناطق صنعتی و معدنی کشور است

داوودی با اشاره به اینکه  اینکه یزد از مهمترین مناطق صنعتی و معدنی کشور است، ادامه داد: بیش از ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تن محموله نیز از قبیل سنگ آهن، کنسانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۷، رشدی معادل ۷ درصد داشته است.

او با توجه به برنامه‌های در دست اجرا همچون تکمیل پروژه عظیم دوخطه و شناسایی چشمه‌های بار جدید منطقه، گفت: امید است که راه آهن یزد در ارائه عملکرد بارگیری و تخلیه، روند رو به رشد خود را حفظ نماید.

مدیر کل راه آهن یزد با بیان اینکه بهره برداری کامل از پروژه دوخطه بافق – زرین شهر می‌تواند تاثیر بسیار مطلوبی بر ارائه خدمات راه آهن در حمل بار‌های خرد و کلان کشور داشته باشد، افزود: تا پایان مهرماه سال جاری، تن کیلومتر بار خالص حمل شده با مقدار ۴ میلیارد و ۳۲۴ میلیون و تن کیلومتر مبدا- مقصد با مقدار ۵ میلیارد و ۱۱۸ میلیون، در این اداره کل به ثبت رسیده است.

عناوین برگزیده