تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۸۳۰
کد خبر: ۶۵۱۳۸
سرویس خبر : انرژی
در شرکت ملی حفاری ایران انجام شد؛

ساخت دستگاه مخلوط کننده پیمانه ای به دست متخصصان داخلی

می متالز - رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: تامین این تجهیز حسب نیاز عملیاتی در برنامه ساخت یا خرید ماشین‌آلات سرمایه‌ای سالانه مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت قرار گرفت.
ساخت دستگاه مخلوط کننده پیمانه ای به دست متخصصان داخلی

به گزارش می متالز، عبدالمجید دقایقی اظهار کرد: دستگاه مخلوط‌کننده پیمانه‌ای یا بچ میکسر (Batch Mixers) که در عملیات اسیدکاری روی سکو‌های دریایی به‌کارگیری می‌شود، از سوی متخصصان شرکت ملی حفاری ایران طراحی و ساخته شد.

وی افزود: تامین این تجهیز حسب نیاز عملیاتی در برنامه ساخت یا خرید ماشین‌آلات سرمایه‌ای سالانه مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت قرار گرفت و با بررسی‌های فنی و کارشناسی متخصصان مدیریت‌های خدمات فنی، ساخت آن با استفاده از توان صنعتگران داخلی و با پشتیبانی مدیریت‌های مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازسازی تجهیزات حفاری، اچ‌اس‌یی و اداره بازرسی فنی شرکت عملیاتی شد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: پس از تعیین مشخصات فنی، حداقل زمان ساخت با احتساب سفارش کالا، ساخت سازه فلزی با انجام پوشش ضد اسید و افزایه شیمیایی و نصب و راه‌اندازی این دستگاه ۱۸۰ روز برآورد شد که با شناسایی امکانات موجود و استفاده از توان صنعتگران بومی و بهره‌گیری از دانش و تجربه متخصصان شرکت در مدت ۵۰ روز این مهم تحقق یافت.

دقایقی هزینه خرید این دستگاه رقمی بالغ بر ۲۵۰ هزار یورو برآورد می‌شود که با استفاده از توان فنی مهندسی داخلی، این بچ میکسر با هزینه یک‌پنجم مشابه خارجی آن آماده بهره‌برداری شد.

دقایقی خاطرنشان کرد: با آماده شدن این تجهیز مراحل تست آزمایشگاهی و کارگاهی آن با موفقیت انجام و برای آزمایش میدانی به منطقه عملیاتی ارسال شد.

بچ میکسر پس از آزمایش‌های عملیاتی به همراه همزن‌های مکانیکی در ارائه عملیات اسیدکاری روی سکو‌های دریایی به‌کارگیری می‌شود.

عناوین برگزیده