تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۶۶۰۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم سیرجان خبرداد:

سفرا و رایزنان اقتصادی ١۵ کشور از معادن گل گهر و سیرجان دیدن کردند

می متالز - نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته (پنج شنبه) با همکاری وزارت خارجه سفرا و رایزنان اقتصادی ١۵ کشور از معادن سیرجان و کرمان از معدن گل گهر، گهر زمین و جهان فولاد دیدن کردند.
سفرا و رایزنان اقتصادی ١۵ کشور از معادن گل گهر و سیرجان دیدن کردند

به گزارش می متالز، «شهباز حسن پور» در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، اظهار داشت: استان کرمان و شهر سیرجان شهری تاثیرگذار در فولاد و معدن کشور است و در واقع گل گهر بهشت فراموش شده ای است که تعداد زیادی از کشورها از آن استقبال کردند.
وی اضافه کرد: سفرا در بازدید از گل گهر شگفت زده شدند چرا که گمان می کردند به دلیل تحریم ها عقب افتاده است.
نماینده مردم سیرجان بیان کرد: از سال گذشته به صورت مستقیم در بیش از ١٠ کشور جهان در حال احداث پروژه هستیم و این روند ادامه دارد.
وی ادامه داد: گل گهر و گهر زمین برند جهانی است و بسیاری از کشورهای مادر تخصصی در دنیا آنها را بهتر از ایرانیان می شنایند.
حسن پور همچنین از تکمیل زنجیره فولاد در سیرجان خبر داد و افزود: سیرجان، بردسیر و کرمان بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران است و در دی ماه بخشی از اقدامات انجام شده را در قالب نمایشگاه به تصویر می کشیم تا علاقه مندان به صنعت و معدن از آن دیدن کنند.
وی همچنین در ادامه بیان کرد: یکی از مسوولیت حکومت‌ها تامین امنیت سرمایه گذاری هاست که امروز در بالاترین سطح قرار داریم و در کنار آن مطالبه عمومی اشتغال از مسوولین مطرح است که در این زمینه نیز گام هایی در بخش معدن انجام شد.
نماینده مردم کرمان افزود: در بخش گل گهر و گوهرزمین در مجموع ٢٠ هزار شغل به صورت مستقیم و ۶٠ هزار شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد شد. علاوه براین رکورد بی سابقه ای در حمل و نقل زمینی ثبت شد و فرودگاه سیرجان فعال شد که مرهون تلاش شرکت های معدنی است.
وی اظهار امیدواری کرد با معرفی شرکت های معدنی و زیبایی خاص کرمان سرمایه گذاران بیشتری جذب شود.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده