تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۶۶۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
حبیب رضا حدادی خبر داد:

تولد دومین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در بازار سرمایه

می متالز - اولین صندوق سرمایه‌گذاری بامدیریت شرکت تأمین سرمایه امید به نام صندوق سرمایه‌گذاری بذرامید آفرین از سال ۱۳۹۲ فعالیتش را آغاز کرد که این صندوق از نوع سرمایه‌گذاری در سهام و با اندازه بزرگ بوده و مدیر ثبت آن بر عهده کارگزاری بانک سپه است.
تولد دومین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در بازار سرمایه

تداوم تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوع

به گزارش می متالز، حبیب رضا حدادی مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید با بیان این مطلب گفت: صندوق مذکور از نوع سرمایه‌گذاری در سهام و با اندازه بزرگ بود که مدیر ثبت آن توسط کارگزاری بانک سپه انجام شد.

حدادی با اشاره به اینکه تأمین سرمایه امید در راستای اجرای سیاست‌های خود در بازار سرمایه، تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوعی را همواره مد نظر داشته است افزود: دومین صندوق تاسیس شده با مدیریت این شرکت صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردان امید ایرانیان است که شروع فعالیت این صندوق نیز از سال 1393 بود. وی تصریح کرد: صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت گنجینه امید ایرانیان بامدیریت وضامن نقدشوندگی شرکت تأمین سرمایه امید یکی دیگر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت این شرکت به شمار می‌آید که مدیر ثبتی این صندوق هم بانک سپه است.

 

پیشرو بودن در نوآوری‌های مالی

 مدیر عامل تأمین سرمایه امید با اشاره به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله(ETF) از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که امکان خرید و فروش آنها در تمام طول ساعات معامله و براساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود  اظهار داشت : بر این اساس، شرکت تأمین سرمایه امید، (پیرو شعار شرکت مبنی بر پیشرو بودن در نوآوری‌های مالی) از جمله اولین شرکت‌های درخواست کننده تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری کالایی (در اوراق بهادار مبتنی بر طلا) به سازمان بورس و اوراق بهادار بود.

 

پذیره‌نویسی زرافشان امید ایرانیان نیمه دوم مهرماه 96

حدادی از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زرافشان امید ایرانیان (قابل معامله)، از نیمه دوم مهرماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: صندوق سرمایه‌گذاری زرافشان امید ایرانیان از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله کالایی است که به عنوان دومین صندوق سرمایه‌گذاری کالایی- طلا پس از ثبت نزد اداره ثبت شرکت‌ها، موفق به اخذ مجوز پذیره‌نویسی از سازمان بورس و اوراق بهادار شد. البته در این روند، شرکت تأمین سرمایه امید در راستای تکمیل محصولات مالی خود بعنوان مؤسس، مدیر و بازارگردان این صندوق فعالیت دارد.

 همچنین متولی صندوق مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهبین، مؤسسه حسابرسی شاخص اندیشان بعنوان حسابرس و شرکت کارگزاری بانک سپه بعنوان کارگزار این صندوق حضور دارند.

 

فرصت بسیار مناسب جهت کسب بازدهی

 مدیر عامل تأمین سرمایه امید با اشاره به اینکه چنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند بعنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاران خرد در نظر گرفته شوند گفت : همچنین از طرفی این صندوق‌ها باتوجه به اینکه همبستگی کمی که با سهام دارد،  منجر به کاهش ریسک می‌شود .

 حدادی افزود : باتوجه به کاهش نرخ سود بانکی، عدم وجود بازار رقابتی جذاب و همچنین بطور کلی قیمت جهانی اونس طلا که به دلیل‌های بنیادی در بلندمدت صعودی ارزیابی می‌شود، بر این اساس باتوجه به چشم‌انداز رشد آهسته و پیوسته قیمت دلار در داخل کشورمان، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر گواهی سپرده طلا (سکه طلا) می‌تواند از نظر بازدهی بسیار مناسب به شمار آید.

مدیر عامل تأمین سرمایه امید با اشاره به اینکه اضافه نمودن این ابزار به سبد دارایی‌ها می‌تواند زمینه کاهش ریسک را نیز فراهم آورد تاکید کرد : از آنجا که این ابزار بسیار مناسبی برای کاهش ریسک و افزایش بازدهی محسوب می‌شود، از سوی دیگرسرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا می‌تواند فرصت بسیار مناسبی جهت کسب بازدهی مد نظر قرار گیرد.

 

زرافشان امید ایرانیان و راه‌های ارتباطی

 بر پایه این گزارش، سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به تمامی کارگزاری‌های عضو بورس کالا در سراسرکشور و اخذ کدمعاملاتی نسبت به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زرافشان امید ایرانیان، اقدام کنند. همچنین پذیره‌نویسی صندوق مذکور (سرمایه گذاری زر افشان امید ایرانیان) از نیمه مهر ماه سال جاری در کارگزاری‌های سراسر کشور و بصورت آنلاین انجام می‌پذیرد.

بر این اساس سرمایه‌گذاران جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای صندوق به آدرس  www.omidgoldfund.ir  و یا با شرکت تأمین سرمایه امید تماس حاصل کنند.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!