تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۶۶۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آسیا سرخوش از توافق تعرفه ای، اروپا نگران از اوضاع سیاسی

می متالز - بازارهای آسیایی در پی تصمیم آمریکا و چین مبنی بر رفع تعرفه های تجاری در فاز اول توافق، روند صعودی شاخص ها را به ثبت رساندند.
آسیا سرخوش از توافق تعرفه ای، اروپا نگران از اوضاع سیاسی

به گزارش می متالز، توافق چین و آمریکا برای رفع تعرفه های وارداتی برای فاز اول توافق تجاری بین دو کشور موجب افزایش امیدواری در بازارهای جهانی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی شد.

در بازارهای اروپایی و در ساعات ابتدایی معاملات، شاخص داکس و یورواستاکس، با رشد ۰.۳ درصدی همراه شدند و شاخص فوتسی لندن با رشد ۰.۲ درصدی رو به رو شد.

اما شاخص اس اند پی با کاهش ۰.۳ درصدی رو به رو شد.

وزارت بازرگانی چین در این حین اعلام داشت که توافق های لازم با طرف آمریکایی صورت گرفته است تا تعرفه های گمرکی در چندین فاز در نهایت برداشته شده و به صفر برسد.

در ژآپن نیز شاخص نیکی با رشد ۰.۲ درصدی همراه شدند و شاخص شانگهای چین نیز بدون تغییر به معاملات ادامه داد در حالی که در بازار هنگ کنگ شاخص اصلی بورس این کشور کاهش ۰.۶ درصدی داشت.

اما در بازار اروپا اوضاع کمی متفاوت بود. آشفتگی های سیاسی در این کشور و استعفای غیر منتطره بوریس جانسون مانعی برای رشد چشمگیر شاخص ها در این بازار شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان در روز پنجشنبه استعفای خود را به صورت رسمی به ملکه تقدیم کرد و این مساله موجب شکاف عمیق کابینه بریتانیا بر سر جریان برگزیت شد.

عناوین برگزیده