تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۶۶۱۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در گزارش ۶ ماهه اعلام شد:

رشد مطلوب سودآوری در «حآسا»

می متالز - شرکت آسیا سیر ارس در صورت های مالی ۶ ماهه سود هرسهم محقق شده را ۶۵ ریال اعلام کرد که این عدد نسبت به سود تحقق یافته ۳۳ ریالی در دوره ۳ ماهه نشان از سودآوری مطلوب این شرکت را دارد.
رشد مطلوب سودآوری در «حآسا»

به گزارش می متالز، شرکت «آسیا سیر ارس» در گزارش منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ اعلام کرده است که سود عملیاتی به ۸۷ میلیارد ریال و سود خالص آن به ۵۲ میلیارد ریال رسیده است. همچنین سود انباشته پایان دوره این شرکت به ۱۲۹ میلیارد ریال رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۱۲۶ درصدی همراه شده است.

این شرکت طی گزارش منتشر شده به تحقق سود ۶۵ ریالی خود اشاره کرده است. گفتنی است، در گزارش ۳ ماهه این شرکت سود محقق شده هرسهم ۳۳ ریال اعلام شده بود.

«حآسا» در تشریح برنامه های با اهمیت خود برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ اعلام کرد که هیات مدیره، مدیرعامل و مدیریت شرکت با توجه به سیاستهای هلدینگ (شرکت توکاریل) عزم راسخ در حفظ ثبات شرکت را دارد و همچنین تامین منافع سهامداران را در برنامه خود قرار داده اند و با دانش و مدیریت و همچنین با استفاده از توانمندیهای شرکت موفق شده اند بحران تورم بی سابقه در بخش ریلی و از جمله افزایش هزینه استفاده از شبکه ریلی را پشت سر گذاشته و به اهداف پیش بینی شده در بودجه برای دوره مالی مورد گزارش دست یابند و درآمدی بالغ بر ۹۶۴میلیارد و ۴۴میلیون ریال کسب کند که منجبر به رشد ۴۱درصدی درآمد عملیاتی نسبت به دوره مالی مشابه سال ۹۷ شده است.

از سوی دیگر این شرکت با بالا بردن بهره وری واگنهای ملکی باعث حذف قسمت عمده ای از هزینه اجاره واگنهای استیجاری شده است. در نهایت با توجه به شرایط صنعت حمل و نقل ریلی و قراردادهای این شرکت و نیاز کارفرمایان به خدمات ریلی و همچنین کیفیت مناسب ارایه خدمات توسط شرکت آسیا سیر ارس پیش بینی می شود در طی دوره ۶ ماهه آتی سال ۱۳۹۸ نیز بتوان نسبت به تداوم این روند امیدوار ماند.

«حآسا» با توجه به تایید و قطعی شدن صورتحساب های دوره مالی شش ماهه اول سال ۹۸ مبلغ ۱۷میلیارد و ۹۵۸میلیون ریال به درآمد دوره مالی شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ اضافه شد.

عناوین برگزیده