تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۶۶۸۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دانشگاه امیرکبیر و بانک صنعت و معدن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

می متالز - رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیرعامل بانک صنعت و معدن با هدف آموزش و انجام پروژه‌های دانش بنیان، ‌ تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
دانشگاه امیرکبیر و بانک صنعت و معدن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش می متالز، این تفاهم نامه امروز شنبه به منظور ارتقاء توان کارشناسی، ایجاد پویایی علمی و استفاده از توانمندی بالقوه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور در انجام پروژهای پژوهشی بانک، بین «حسین مهری» رئیس هیات میره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن و «سید احمد معتمدی» رئیس دانشگاه امیرکبیر منعقد شد.

احمد معتمدی درباره اهداف این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه امیر کبیر تلاش کرده است تا در جهت حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، ارتباط خوبی با بانک‌ها برقرار کند به خصوص بانک صنعت و معدن که حامی طرح‌های صنعتی است.

وی گفت:‌ پیش از این تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه امیرکبیر و بانک صنعت و معدن منعقد شده بود و در دومین همکاری قرار است این بانک از نهادهای فن آور و نوآور حمایت کند تا این شرکت‌ها به مرحله تولید برسند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: برای اجرای فاینانس - تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات طرح‌های تولیدی - نیاز به یک بانک داخلی بود تا از اعتبارت خارجی استفاده کنیم که خوشبختانه بانک صنعت و معدن همکاری خوبی دراین باره دارد. البته آموزش نیروهای بانک توسط دانشگاه امیرکبیر طبق تفاهم نامه از دیگر محورهای این همکاری است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه امیرکبیر در مورد شرکت‌های دانش بنیان، پیشرو و شتاب دهنده از مرز ۲۰۰ شرکت عبور کرده است، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال تحصیلی این تعداد به مرز ۳۰۰  شرکت برسد و هر چقدر فضا در نظر بگیریم، این رقم افزایش می یابد.

«حسین مهری» نیز در سخنانی اظهارداشت: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه‌ای رسالت اجتماعی دارد و هدف آن حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا است و امیدواریم با حمایت‌های مالی که انجام می دهد، ارزش افزوده خوبی برای کشور ایجاد کند.

وی درباره میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در چهار محور امضاء شده و قرار است از هر طرف ۲ فرد خبره برای هر کدام از بندها پیشنهادهایی اجرایی و عملیاتی ارائه کنند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: با توجه به اینکه طرح هایی که به بانک پیشنهاد می‌شود در حوزه معدنی و صنعتی است،  باید اطلاعات ما در حوزه آموزش به روز شود و دانشگاه امیرکبیر دراین خصوص می‌تواند تاثیر به سزایی ایفا کند.

مهری افزود: در حوزه استارتاپ‌ها که محور این تفاهم نامه است،  حدود ۳۰۰ میلیارد ریال کمک خواهد شد تا تسهیلات لازم را به شرکت‌هایی که توسط دانشگاه امیرکبیر معرفی می شوند، پرداخت کنیم. البته این تسهیلات ارزان قیمت است و بعد از بررسی دانشگاه تعلق می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به تنوعی که معادن کشور دارند، دانشگاه امیرکبیر با همکاری بانک صنعت و معدن می‌تواند موفق ظاهر شود. البته در موضوع تجهیز آزمایشگاه نیز مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده که این مبلغ می‌تواند برای تجهیز آزمایشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

عناوین برگزیده