تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۹۱۳
کد خبر: ۶۶۹۳۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ظرفیت معادن سنگ کوهسرخ برای ایجاد اشتغال مغفول مانده است

می متالز - امام جمعه شهر ریوش گفت: اگرچه باید به معادن منطقه برای سرمایه ‎گذاری و بهره ‎برداری فعالان اقتصادی بومی شهرستان توجه بیشتری شود، اما متاسفانه اکنون ظرفیت عظیم معادن سنگ در راستای ایجاد اشتغال مغفول مانده و استفاده درستی از آن نمی ‎شود.
ظرفیت معادن سنگ کوهسرخ برای ایجاد اشتغال مغفول مانده است

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام محمود رضایی در جلسه شورای اداری کاشمر که در بخش کوهسرخ برگزار شد، عنوان کرد:  اگر از سال 1316 کوهسرخ همچنان بخش مانده و ارتقاء نیافته به دلیل کوتاهی مسوولانی بوده که در این منطقه وظایف خود را به خوبی انجام ندادند و آینده نگری نداشتند.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات موجود در بخش کوهسرخ افزود: به رغم اینکه بخش کوهسرخ یکی از مناطق کوهستانی استان خراسان است، اما در تقسیمات و اقلیم بندی شرکت گاز ایران این بخش با توجه میزان سرما و مصرف گاز آن در زمره مناطق اقلیم شماره یک قرار نگرفته و سقف 250 متر مکعب همانند مشهد برای آن در نظر گرفته شده است.

امام جمعه شهر ریوش عنوان کرد: مدیران پروازی از دیگر مشکلات جدی بخش کوهسرخ هستند، متاسفانه دو سوم مدیران آموزش و پرورش پروازی هستند که هر روز از کاشمر به بخش کوهسرخ می ‎آیند.

وی اظهار کرد: اگر انتظار داریم کوهسرخ پیشرفت کند، باید مسوولان در این منطقه سکونت داشته و همانند مردم مشکلات را لمس کنند، اکنون کارمندان دادگاه عمومی، آموزش و پرورش، شوراها، کمیته امداد، ادارات و بسیاری دیگر از مدیران و کارمندان این بخش پروازی هستند.

رضایی گفت: بیمارستان و درمانگاه شهر ریوش از دو سال قبل نیمه کاره مانده و کسی جوابگو نیست، و پاسخ مسوولان و نهاد متولی که وزارت بهداشت و درمان باشد قانع کننده نبوده است.

وی عدم آنتن دهی مطلوب تلفن همراه و خرابی تلفن ثابت و خدمات دهی با تاخیر را یکی دیگر از مشکلات کهنه بخش کوهسرخ ذکر کرد و افزود: این موجب خدشه‌دار شدن آرمان زیبای دولت الکترونیک می‎ شود.

امام جمعه شهر ریوش ادامه داد: احداث هلال احمر در بخش کوهسرخ برای کمک رسانی به اورژانس در مواقع ضروری از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اگرچه در این خصوص زمین مورد نیاز آماده شده اما متاسفانه کوتاهی می‎ شود.

امام جمعه شهر ریوش از عدم توجه جدی‎تر به مباحث ورزش و جوانان و عدم پاسخگویی کافی و کاستی های موجود به عنوان دیگر مشکلات نام برد و افزود: بعد از 11 سال هنوز تکلیف زمین ورزشی شهر ریوش مشخص نشده و کسی هم جوابگو نیست.

در بخش دیگری از این جلسه فرماندار کاشمر گفت: انباشت مطالبات و درخواست‎ های بسیاری در بخش کوهسرخ داریم و کسی هم نمی‌تواند آن‌ها را کتمان کند، ولی یک شبه همه آن‌ها را نمی‎ شود رفع نمود باید از راه خودش وارد شد و براساس اولویت‌ها مسائل را رفع کرد.

مسلم ساقی تاکید کرد: باید به مردم اقدامات انجام شده را اطلاع رسانی نمود، در بخش روستایی به رغم کمبود اعتبارات اما اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است. باید در این شرایط سخت امید آفرینی کرد، نباید فضایی را به وجود آورد که مردم فکر کنند هیچ کاری تاکنون انجام نشده است.

ساقی ادامه داد: هر سرمایه‌گذار بومی و یا غیر بومی که درخواست سرمایه‌گذاری داشته باشد موظف هستیم شرایط لازم را فراهم کنیم، در همین خصوص اولین ناحیه صنعتی بخش خصوصی با کمک معین اقتصادی در بخش کوهسرخ مهیا و مقدمات کار فراهم شده است.

وی با انتقاد از برخی خبرنگاران که با تیترهای منفی شهرستان را بد جلوه می ‎دهند، به وضعیت محور کاشمر به شادمهر اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم در مشکلات بزرگ نمایی کنیم نگاه واقع بینانه و عدالتی نداریم.

فرماندار کاشمر گفت: دستور محور کاشمر به شادمهر با تلاش همه مسوولان و تاکید استاندار خراسان رضوی در ابتدای توفیق حضورم در شهرستان داده شد و با همت راه و شهرسازی، راهداری، پلیس راه تا شهریورماه آسفالت آن به اتمام رسید.

وی عنوان کرد: هیچ فشار اداری برای افتتاح 13 کیلومتر از باند دوم این محور وجود نداشت، اگرچه کمتر از یک هفته قبل این محور بازگشایی شد، اما در کدام یک از سخنانم از محور کاشمر به شادمهر به عنوان گذرگاه خونین نام بردم که برخی محور را به این نام خطاب می‌‏کنند. اگرچه رسانه ‎ها باید دغدغه‎ های مردم را بگویند اما متاسفانه یک رسانه از ابتدای حضور من در شهرستان چندین خبر در این خصوص کار نموده که تیتر اکثر آن‌ها بار منفی دارد.

ساقی مطرح کرد: اگر چه رویکرد من به محدود بودن حوزه رسانه‎ ها نیست اما خبرنگاران باید دقت بیشتری کنند و اگر مشکلی هم وجود دارد، بزرگنمایی نکنند.

وی بیان کرد: خبرنگاران باید همان‌گونه که به بیان مشکلات می‎ پردازند نقاط قوت را نیز مطرح کرده و تنها به نقاط ضعف نپردازند.

در این جلسه بخشدار کوهسرخ گفت: طی 10 ماه گذشته تلاش بر این بوده که تحول و اتفاقات خوبی را با همت تمامی مسوولان به خصوص روحانیون در بخش کوهسرخ شاهد باشیم.

مجید کاریزنویی عنوان کرد: با تاسی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید سعی شده تمام استعدادهای منطقه در همه حوزه ‎ها با تمام افکار، عقیده‎ ها و ویژگی‎ های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، فکری و عقیدتی را در راستای توسعه و اعتلای منطقه دور هم جمع کنیم.

وی اظهار کرد: در بخش کوهسرخ با استفاده از وجود نخبگان، سیاسیون، معتمدین و همه اقشار با هدف واحد در کنار یکدیگر برای رفع محرومیت‎ ها تلاش کرده و خواهیم کرد.

کاریزنویی گفت: سعی شده از حداقل امکانات و اعتبارات موجودی که به بخش کوهسرخ تخصیص یافته با نظارت‎ هایی که صورت گرفته حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود: در امور اقتصادی و اشتغال با پیگیری‎هایی که از سوی فرمانداری صورت گرفته معین اقتصادی بخش کوهسرخ مشخص و تفاهم‌نامه‎ ها امضا شد که امیدواریم به زودی شاهد رفع مشکلات اشتغال منطقه باشیم.

بخشدار کوهسرخ بیان کرد: به رغم تمامی اقدامات صورت گرفته اما هنوز در بخش کوهسرخ مطالبات انباشته بسیار فراوانی وجود دارد، امیدواریم با یاری همدیگر به مردم این منطقه خدمت بیشتری را ارائه دهیم.

عناوین برگزیده