تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۶۷۷۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زیان ۱۰۷ریالی هر سهم "مرقام" بررسی شد؛

سرمایه‌گذاری پر ریسک سهامداران

می متالز - درآمد‌های عملیاتی شرکت با رشد اندک ۳ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱.۱۲۰ میلیارد ریال رسیده است.
سرمایه‌گذاری پر ریسک سهامداران

به گزارش می متالز، شرکت ایران ارقام بر اساس صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی نشده شرکت و در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه امسال، زیان خالص ۵۳ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریالی و معادل ۱۰۷ ریال به ازای هر سهم را محقق کرده است.

به‌این‌ترتیب جمع زیان انباشته این شرکت تا پایان شهریورماه امسال به ۲۰۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون ریال و معادل ۴۰ درصد از سرمایه ثبت‌ شده شرکت رسیده است.

درآمد‌های عملیاتی شرکت با رشد اندک ۳ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱.۱۲۰ میلیارد ریال رسیده است. با توجه به حاشیه سود اندک شرکت و شناسایی ۱۳۲ میلیارد ریال زیان تسعیر ارز در بخش سایر هزینه‌های عملیاتی، شرکت بازیان عملیاتی مواجه شده است.

فروش دستگاه‌های ‌ای تی ام و خدمات مربوط به پشتیبانی این دستگاه‌ها و همچنین سایر خدمات نرم‌ افزاری و پشتیبانی شرکت، بخش عمده درآمد‌های عملیاتی را تشکیل داده است.

لازم به ذکر است که شرکت در سال گذشته مبلغ ۸۴ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی از محل فروش دارایی‌های ثابت شناسایی نموده است که با توجه به‌ احتمال عدم تکرار این بخش از سود شرکت در سال‌های آتی، افزایش زیان شرکت قابل‌ انتظار خواهد بود.

با توجه به قیمت فعلی ۶.۰۰۰ ریالی سهام شرکت و کسب زیان در سال جاری و رشد زیان انباشته و همچنین عدم وجود چشم‌انداز تحول در کسب‌ و‌ کار شرکت، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری در سهام شرکت در قیمت‌های فعلی ازجمله سرمایه‌گذاری‌های بسیار پر ریسک ارزیابی گردد.

عناوین برگزیده