تاریخ: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۶۷۸۴۴
خدادادی مطرح کرد:

مشکلات داخلی زیر سایه اینترنت جهانی/ آموزش دولت الکترونیک بر مبنای زیرساخت‌های ملی باشد

می متالز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آموزش دولت الکترونیک بر مبنای زیرساخت‌های ملی آنچه باید در طول این مدت آموزش داده می‌شد اما متاسفانه کم کاری‌هایی در حوزه آموزش صورت گرفته است .
مشکلات داخلی زیر سایه اینترنت جهانی/ آموزش دولت الکترونیک بر مبنای زیرساخت‌های ملی باشد

به گزارش می متالز، سلمان خدادادی در مورد قطعی اینترنت در کشور گفت: اینترنت و اتصال جهانی امروز به گونه‌ای زندگی خصوصی و اجتماعی ایرانیان را تحت تاثیر قرار داده است که با کوچکترین قطع و وصلی با یک سردرگمی چند ساعته اکثریت دست به دامن نصب فیلترشکن‌ها داخلی و خارجی برای رفع مشکل هستند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود تکنولوژی در زندگی افراد موثر بوده اما به شرطی که نبود آن زندگی افراد را مختل نکند؛ در برنامه ششم توسعه بسیاری از اهداف بر مبنای دولت الکترونیک برنامه‌ریزی شد، بر همین اساس با توجه به پهنای اینترنت ملی تنها با یک اتصال ساده با دنیایی ارتباط برقرار می‌کنیم این گستردگی ارتباط را همیشه از مزایای این تکنولوژی می‌دانیم.

وی در ادامه به وابستگی مردم به اینترنت اشاره کرد و گفت: الکترونیکی شدن بسیاری از امور فردی و اجتماعی  مفید  و پر فایده است، اما نباید تکنولوژی به گونه‌ای باشد که وابستگی شدید به آن داشته باشیم برای مثال در چند روز گذشته با مشکل قطعی اینترنت مواجه بودیم بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی با مشکلات کاری روبرو شدند در صورتی که  تعدادی از سایت‌ها داخلی و شبکه‌های بانکی و حتی سازمان بورس به کار خود ادامه دادند، در این بین هم اگر مشکل اتصال اینترنت است برای همه وجود دارد، پس چرا عده‌ای بدون مشکل به کار خود ادامه داد‌ند؛ آموزش دولت الکترونیک بر مبنای زیرساخت‌های ملی آنچه باید در طول این مدت آموزش داده می‌شد اما متاسفانه کم کاری‌هایی در حوزه آموزش صورت گرفته است .

 

جای خالی آموزش دلیلی بر شکل‌گیری بسیاری از بحران‌ها

 خدادادی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی که در جامعه با آن مواجه هستیم به دلیل نبود آموزش درست در جامعه است که امروز در حد معضل و گاهی در حد بحران خود نمایی می‌کند. در زمینه قطعی اتصال ملی، دولت باید قبل از ورود هر تکنولوژوی زمینه حضور و استفاده بهینه را بر مبنای جایگزین درست محیا کند؛ متاسفانه در چند روز اخیر به دلیل فقدان آموزش  مردم با مشکلاتی مواجه شدند.

 

ناآگاهی مردم در استفاده از برنامه‌های ملی

نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: براساس گفته وزیر ارتباطات وفناوری زمانیکه اینترنت قطع می‌شود جایگزین‌های مناسبی برای آن وجود دارد اما متاسفانه به دلیل اینکه مردم اطلاع کافی از به کارگیری آنها ندارند با مشکلاتی مواجه می‌شوند در حال حاضر بسیاری از کارهای وابسته به اینترنت و برنامه‌های ملی که متصل به شبکه اینترنت جهانی هستند در حال انجام  هستند.

 

آمار ریز و درشت ناهنجارها در شبکه‌های اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در گذشته نه چندان دور مردم زندگی بدون اینترنت داشتند در این بین ارتباطات و گستردگی امور بدون وابستگی  به تکنولوژی  به درستی انجام می‌شد، امروز آمار ریز و درشتی از ناهنجاری‌های اجتماعی در سایت های مختلف می‌بینیم که با اتصال به شبکه‌های اجتماعی جهانی قابلیت پیگیری داخلی آن بسیار سخت است در کنار بسیاری از فوایدی که تکنولوژی دارد می‌تواند بسیاری از معایب دیگر هم داشته باشد.

عناوین برگزیده