تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۶۸۴۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«سامانه #۶۳۶۹* دردسرساز شد» + صدای مردم

می‌متالز - شمار زیادی از کسانی که یارانه معیشتی نگرفتند، از دردسرهای اعتراض در سامانه #۶۳۶۹* گفته‌اند، صدای مردم را بشنوید.
«سامانه #۶۳۶۹* دردسرساز شد» + صدای مردم

به گزارش می‌متالز، طبق گفته مسئولان دولتی، افرادی که یارانه معیشتی برای آن‌ها واریز نشده است می‌توانند با شماره #6369* تماس گرفته و شماره ملی خود را ثبت کنند.

شماره همراهی که از طریق آن این شماره گرفته می‌شود باید به نام سرپرست خانوار باشد و قرار شده طی 24 ساعت، مشمول بودن یا نبودن فرد مزبور به وی اطلاع داده شود. چنانچه وی مشمول نباشد و بر دریافت یارانه معیشتی اصرار داشته باشد یک کد رهگیری برای وی ارسال شود تا در سایتی که بعداً اعلام می‌شود ثبت‌نام کند.

درحالی که به‌ گفته مسئولان امر، تمامی جامعه هدف که بالغ بر 17 میلیون و 700 هزار خانوار می‌شود یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند، خیل بسیاری از هموطنان که بین آن‌ها افراد بی‌بضاعت و حتی سرپرست خانوار و معلول و بازنشسته هم هستند، موفق به دریافت یارانه جدید نشده‌اند.

افراد بسیاری از جاماندگان یارانه معیشتی نیز از مشکلات عدیده خود برای اعتراض به عدم دریافت این یارانه و نارسایی‌ها و مشکلات سامانه اعلام اعتراضات خبر داده‌اند.

افرادی در تماس با تسنیم گفته‌اند به‌رغم ارسال کد ملی خود و آمدن پیامک ثبت کد ملی اما با گذشت بیش از 24 ساعت هنوز پیامکی در مورد وضعیت آن‌ها نیامده است. فردی کارگر از اصفهان به تسنیم گفت، با وجود این‌که کارگر و مستأجر است و خودروی پراید دارد یارانه معیشتی برایش واریز نشده است. او گفت پس از گذشت 30 ساعت از ثبت شماره ملی هنوز پیامک تعیین وضعیت و کد رهگیری برایش ارسال نشده است.

فرد دیگری از رشت گفت ابتدا شماره ملی خود را با سیم‌کارتی که به نام خودش بوده ارسال کرده و سامانه به وی گفته "این سیم‌کارت به نام شما نیست". او گفت: به مخابرات مراجعه کردم و سیم‌کارت را به نام خودم تغییر دادم و حال که شماره ملی را می‌فرستم می‌گوید "شماره ملی شما قبلاً ثبت شده است".

برخی سرپرستان خانوار معلول و یا ازپاافتاده هستند و قادر به خروج از منزل و تهیه سیم‌کارت به نام خود نیستند. کارگری کفاش در این رابطه گفته: پدرم از پا افتاده است و نمی‌تواند برای خرید سیم‌کارت به مخابرات بیاید، گفتند "باید وکالت بیاوری"، که به دفتر اسناد مراجعه کردم و آن‌ها گفتند "باید پدرت را برای دریافت وکالت بیاوری".

عناوین برگزیده