تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۶۹۰۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی هفته گذشته؛

بیش از ۲۴۰۰ مورد بازرسی و نظارت بر بازار در آذربایجان‌غربی انجام شد/ ثبت ۱۸۱ پرونده تخلفاتی با ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال!

می متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، از انجام بیش از ۲۴۰۰ مورد بازرسی و نظارت بر بازار طی هفته گذشته خبر داد و گفت: در این راستا ۱۸۱ پرونده تخلفاتی ثبت شد.
بیش از ۲۴۰۰ مورد بازرسی و نظارت بر بازار در آذربایجان‌غربی انجام شد/ ثبت ۱۸۱ پرونده تخلفاتی با ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال!

به گزارش می متالز، علیرضا محمودی اظهار، در خصوص نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان و سوءاستفاده گران، گفت: در سطح استان با به وجود آمدن شرایط اخیر، ۱۵۰ ناظر و بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف و اتحادیه‌های مربوطه همه روزه بر بازار نظارت دارند.

وی، افزود: با جلسات صورت گرفته با اتحادیه‌های مربوط به هر صنف، این اتحادیه‌ها موظف شده‌اند به صورت جداگانه نیز بر صنوف خود نظارت و رسیدگی داشته باشند تا به بهانه افزایش قیمت بنزین شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار نباشیم.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: گشت‌های مختلف بازرسان هر روز از ساعت ۶ صبح با نظارت بر نانوایی‌ها کار خود را آغاز کرده و به دلیل شرایط خاص در استان تا ساعت ۲۰ بر فعالیت و بازرسی خود ادامه می‌دهند.

وی، تصریح کرد: با گران فروشان و متخلفان به شدت برخورد شده و پرونده تشکیل شده و به منظور بررسی به تعزیرات حکومتی و اجرای قانون ارسال می‌شود.

محمودی، تصریح کرد: طبق آمار از آغاز افزایش قیمت بنزین یعنی ۲۵ تا ۲۹ آبان، ۲ هزار و ۴۰۹ مورد بازرسی در آذربایجان‌غربی انجام شده و ۱۸۱ پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

وی، افزود: مبلغ ریالی پرونده‌های تخلفاتی ۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال بوده است.

وی، تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی در بازار سریعا با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و گزارشات خود را اعلام کنند. مسوولان همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۲ شب آماده دریافت گزارشات مردم بوده و از این ساعت به بعد نیز پیغامگیرها گزارشات مردمی را ثبت و به آن رسیدگی خواهد شد.

عناوین برگزیده