تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۶۹۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نعمتی:

مراودات تجاری و تعاملات اقتصادی با تصویب "لایحه تجارت" تسهیل می شود

می متالز - عضو هیات رئیسه مجلس معتقد است تصویب لایحه تجارت موجب شفافیت شده و مراودات تجاری و تعاملات اقتصادی را تسهیل می‌کند.
مراودات تجاری و تعاملات اقتصادی با تصویب "لایحه تجارت" تسهیل می شود

به گزارش می متالز، بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه تجارت در صحن علنی مجلس، گفت: از ابتدای بررسی لایحه تجارت در مجلس برخی ارکان اتاق بازرگانی هجمه سنگینی نسبت به آن ایجاد کردند در حالیکه اعضای اتاق بازرگانی از ابتدای بررسی این لایحه که اواخر فعالیت دولت اصلاحات بود در تمام جلسات حضور داشتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و بخش خصوصی در تمام جلسات صحن علنی مجلس حضور دارند و نظرات خود را ارائه می کنند، افزود: زمان بررسی لایحه تجارت نیز نمایندگان این دستگاه‌ها در مجلس حضور داشتند.

وی با بیان اینکه عده ای به دنبال بلااثر کردن لایحه تجارت بودند، اظهار کرد: از زمان تصویب قانون تجارت زمان بسیاری می گذرد و در این سال ها حوزه اقتصادی، بازرگانی، کسب وکارها و... تحولات بسیاری داشت.

Digital marketing قانونی در کشور ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم با طرح این پرسش که آیا قانونی برای Digital marketing در کشور وجود دارد؟ اضافه کرد: برای کسب وکارهای جدید هیچ قانونی در کشور وجود ندارد، ممکن است قوانین مقطعی تصویب شده باشد اما این قوانین فراگیر نبوده‌اند.

نعمتی با بیان اینکه تصویب لایحه تجارت موجب شفافیت شده و به مراودات تجاری و تعاملات اقتصادی کمک می کند، ادامه داد: اگرچه براساس قانون تجارت اعضای هیات مدیره به صورت تضامنی نسبت به یگدیگر مسئول هستند اما نوع و نحوه آن مشخص نشده است اما در لایحه تجارت تمام جزئیات مطرح می‌شود.

لایحه تجارت متناسب با شرایط داخلی کشور تدوین شده است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصویب لایحه تجارت اسناد تجاری استاندارسازی می‌شود، تصریح کرد: اگرچه برخی مطرح می کنند لایحه تجارت براساس قوانین سایر کشور نوشته شده است اما باید به این نکته نیز توجه شود که استفاده از تجارب سایر کشورها امری عادی و مناسب بوده و لایحه تجارت نیز متناسب با شرایط داخلی کشور تنظیم شده است.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!