تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۶۹۶۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخذ «رمز دوم پویا» از طریق دستگاه‌های «ATM»

می متالز - مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با اعلام آمادگی کامل بانک مسکن برای ارائه خدمات رمز دوم پویا به تمام مشتریان، علت ضرورت حضور مشتریان پای دستگاه‌های خودپرداز یا شعب را توضیح داد.
اخذ «رمز دوم پویا» از طریق دستگاه‌های «ATM»

به گزارش می متالز، ساسان شیردل بانک مسکن را یکی از برترین بانک‌ها که دارای بالاترین ضریب امنیت در حوزه ارائه خدمات الکترونیک بانکی است، عنوان کرد. وی با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی از بانک‌ها تبلیغاتی را مبنی بر اینکه ارائه رمز دوم پویا را کاملا غیرحضوری پشتیبانی می‌کنند، کلید زده‌اند، این نوع تبلیغات را بدعت دانست و گفت: این قبیل تبلیغات، دامن زدن به یک کار غلط در شبکه بانکی است.

شیردل درباره علت درخواست یک نوبت حضور مشتریان بانک مسکن به شعب یا دستگاه‌های خودپرداز توضیح داد: از آنجا که ارائه رمز دوم پویا از طریق شماره تلفن همراه مشتریان صورت می‌گیرد، ثبت و رجیستر شماره همراه مشتریان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حضور در شعب یا پای دستگاه‌های خودپرداز به این منظور انجام می‌شود. اگر قرار باشد شماره همراه مشتریان با استفاده از کارت فیزیکی در دستگاه خودپرداز یا حضور مشتری در شعبه رجیستر نشود، هر فردی که از اطلاعات کارت بانکی و شماره همراه فرد دیگری مطلع باشد، می‌تواند رمز دوم پویا اخذ کرده و با آن تراکنش کند. بنابراین لازم است بانک از اینکه کدام شماره تلفن به مشتری تعلق دارد، اطمینان حاصل کند و این امر به یک نوبت حضور در شعبه یا پای دستگاه خودپرداز همراه با کارت بانکی نیاز دارد.وی خاطرنشان کرد: با توجه به تبعات حقوقی ثبت شماره تلفن همراه مشتریان برای اخذ رمز دوم که در صورت خطا می‌تواند به دنبال داشته باشد، حتما لازم است بانک‌ها از صحت شماره تلفن مشتریان اطمینان حاصل کنند.وی افزود: برای این منظور فقط یک نوبت مراجعه به دستگاه خودپرداز یا شعبه لازم است و پس از آن مرحله نصب اپلیکیشن مربوطه روی تلفن همراه و اخذ رمز دوم پویا برای تراکنش‌های آتی به‌صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود.

عناوین برگزیده