تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۵۷۱
کد خبر: ۷۰۱۵۳

هیچکس پاسخگوی تداوم قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان نیست

می متالز - اتصال به اینترنت تبدیل به یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی به خصوص در مناطق محروم که کمترین دسترسی به بازارهای بزرگ دارند، شده است. سیستان و بلوچستان یکی از آن مناطق است که توانسته به خصوص در زمینه صنایع دستی از طریق اتصال به اینترنت و فعالیت درفضای مجازی، درآمد ساکنان خود را ارتقاء دهد. حالا ادامه قطعی اینترنت ضربه‌ای جدی به اقتصاد این استان وارد کرده است.
هیچکس پاسخگوی تداوم قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان نیست

به گزارش می متالز، اینترنت در سیستان و بلوچستان تا ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه مورخ ۹۸/۹/۱۲ پس از ۱۶ روز کماکان قطع است و تنها بخش‌های محدودی هستند که به اینترنت ADSL در این استان دسترسی دارند و اکثر مردم به دلیل عدم دسترسی به اینترنت با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

رحیم صلاح زهی، معاون شهردار کنارک، عنوان کرد که کماکان اینترنت در این منطقه قطع است و نه دلیل آن به طور کامل روشن است و نه هنوز زمانی برای اتصال آن مشخص شده است.

وی با اشاره به آسیب قطعی اینترنت به کسب و کارهای اینترنتی گفت: فروش صنایع دستی و گردشگری که از طریق فضای مجازی رونق خوبی پیدا کرده بود حالا با آسیب جدی مواجه شده است و حتی به درآمدهای خانواده های منطقه نیز آسیب جدی وارد کرده است، چرا که مردم زیادی توانسته بودند از این طریق کسب درآمد داشته باشند.

زهرا روستا خبرنگار و فعال اجتماعی در استان سیستان بلوچستان نیز می‌گوید: اینترنت موبایل به طور کامل در استان قطع است و تنها مناطق محدود در شمال و مرکز استان دسترسی به اینترنت ADSL دارند. در منطقه آزاد تجاری چابهار نیز کماکان اینترنت قطع است و فعالین اقتصادی با مشکل جدی مواجه شده‌اند. یکی از نمایندگان استان نیز عنوان کرد: دلیل ادامه قطعی اینترنت در سیستان را نمی‌داند.

این خبرنگار و فعال اجتماعی در ادامه عنوان کرد: سیستان بلوچستان در دوره اعتراضات نسبت به گرانی بنزین آرام‌ ترین استان کشور بود و این قطعی اینترنت در استان بسیار عجیب است. زیرا اصلا دلیلی برای قطع آن وجود نداشت.

وی در خصوص آسیب قطعی اینترنت به کسب وکارها نیز گفت: هرچند استان آمار مطلوبی در رشد کسب و کار اینترنتی به نسبت سایر استان‌ها نداشته است؛ اما افرادی هم که توانسته بودند کسب و کاری را راه‌اندازی کنند با مشکل مواجه شدند. حتی در خبری تایید نشده نیز برخی عنوان می‌کنند که قطعی اینترنت در چابهار باعث افزایش قیمت کالاها نیز شده است.

وی در آخر عنوان کرد: استان سیستان و بلوچستان از جمله مناطقی است که به شکل پراکنده درگیری‌های محلی در آن وجود دارد. از همین رو نباید این اتفاق تبدیل به یک رویه شود که با هر درگیری که در استان رخ می دهد، بدون هیچ توضیحی اینترنت قطع شود و هیچ کس نیز پاسخگو نباشد و در این میان مردم آسیب ببینند.

عناوین برگزیده