تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۷۰۳۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۱۲ درصدی واردات کالا به فارس

می متالز - مدیر کل گمرک‌های استان فارس گفت: واردات کالا به استان فارس از نظر وزن ۱۲ درصد کاهش یافت.
کاهش ۱۲ درصدی واردات کالا به فارس

به گزارش می متالز، خداداد رحیمی مدیر کل گمرک فارس گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۲۲۱ تن کالا به ارزش ۶۵ میلیون و ۴۷۱ هزار دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است.

او افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۱۲ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحیمی ادامه داد: کالای وارداتی از ۳۹ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین، آلمان، ترکیه، امارات متحده عربی، ایتالیا، آمریکا، جمهوری کره، دانمارک، سوئیس و انگلستان بوده است.

ورود ۵۲ هزار گردشگر خارجی به فارس

مدیر کل گمرک‌های استان فارس به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در هفت ماه امسال در مجموع تعداد ۱۶۴ هزار و ۸۷۵ نفر مسافر از طریق مرز هوایی فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر ایرانی و ۵۲ هزار و ۵۱۷ نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

او همچنین افزود: تعداد ۱۷۷ هزار و ۷۱۴ نفر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد ۱۲۴ هزار و ۷۴ نفر ایرانی و ۵۳ هزار و ۶۴۰ نفر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: در مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۵۷۱ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۳۱۵۸ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند و تعداد ۳۶۶۴ بسته پستی به ارزش ۴۴ هزار و ۵۱۸ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

عناوین برگزیده