تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۷۰۵۰۱
یک مسوول ذوب‌آهن اصفهان:

واردات ریل منطقی نیست

می متالز - مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از نیاز کشور ریل تولید می‌کنیم و واردات ریل منطقی نیست زیرا ریل تولیدی ذوب‌آهن اصفهان مطابق با استاندارد DN13674 است و کلیه آزمایش‌های مورد نیاز را به سختگیرانه‌ترین روش ممکن گذرانده است.
واردات ریل منطقی نیست

به گزارش می متالز، محمدامین یوسف‌زاده تصریح کرد: در تولید ریل پا به پای اروپا پیش می‌رویم.
وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی و در صورت حمل به موقع توانایی تولید 10 هزار تن ریل در ماه یعنی 120 هزار تن در سال وجود دارد، افزود: تمام تلاش‌مان را برای افزایش تولید به کار خواهیم گرفت.
یوسف‌زاده گفت: توسعه خط دوم ناحیه فینیشینگ ریل در دستور کار قرار دارد و در نیمه اول سال 99 به مرحله نهایی می‌رسد که به دنبال آن ظرفیت تولید این محصول استراتژیک بیش از دو برابر افزایش می‌یابد. هم‌اکنون نیز بازاریابی برای صادرات در دست اقدام است.
وی افزود: بازار ایران جوابگوی سرعت تولید ذوب‌آهن نخواهد بود اگر سال 99 فقط در کارگاه نورد 650 ریل تولید کنیم 30 هزار تن در ماه تولید می‌شود و در سال 360 تا 400 هزار تن تولید خواهیم داشت.
مدیر مهندسی نورد گفت: متأسفانه به دلیل صادرات مواد اولیه خط تولید ذوب‌‌آهن با حدود 60 درصد ظرفیت تولید دارد در صورتی‌که اگر این مواد اولیه به ریل و سایر محصولات متنوع تبدیل شود افزایش ارزآوری و قطع وابستگی را در پی خواهد داشت.

منبع: کیهان
عناوین برگزیده