تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۷۱۰۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

رشد اقتصادی ما در سه ماهه دوم مثبت بوده است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اقتصاد ایران به سمت رونق در حرکت است، گفت: بر اساس اعلام بانک جهانی، اقتصاد ایران در سال آینده رشد مثبت را خواهد داشت.
رشد اقتصادی ما در سه ماهه دوم مثبت بوده است

به گزارش می متالز، رضا رحمانی اظهار داشت: توسعه صنایع دریایی یکی از برنامه‌های مهم امسال است و حمایت لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تلاش ویژه‌ای را برای رونق تولید خواهیم داشت و در استان بوشهر نیز برنامه‌های مهمی در این راستا انجام می‌شود و امیدوار هستیم بتوانیم در راستای رونق اقتصاد استان بوشهر در حوزه تجارت و صادرات باشیم.

 

حرکت به سمت ثبات و رونق

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سود بازرگانی، ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه سود بازرگانی صورت گرفته است که رونق بالایی را در پی خواهد داشت و باعث رونق داد و ستد با کشورهای همسایه خواهد شد.

رحمانی با اشاره به اینکه تلاش جدی برای رونق اقتصادی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال جاری آمارها بیانگر این است که اقتصاد ایران به سمت ثبات و رونق  در حرکت است که هم منابع داخلی و هم منابع بین‌المللی بر این موضوع تاکید دارد.

 

رشد اقتصادی مثبت

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام بانک جهانی اقتصاد ایران در سال آینده رشد مثبت را خواهد داشت افزود: در سه ماهه چهارم سال قبل رشد اقتصادی منفی بود، در سه ماهه نخست امسال رشد منفی خارج شد و در سه ماهه دوم مثبت بوده است.

بنا به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف شاهد بهبود وضعیت تولید و اقتصاد کشور هستیم، افزود: در زمینه کالاها و محصولات منتخب با رشد روبرو بوده ایم و در مس، سیمان، صنایع غذایی، پتروشیمی و... به جز یکی دو مورد از جمله خودرو شاهد بهبود وضعیت هستیم.

 

اقتصاد ایران شرایط جدیدی دارد

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران شرایط جدیدی پیدا کرده است، تاکید کرد: در عرصه اقتصاد در مرحله تیک‌آف هستیم و علاوه بر حفظ وضعیت تولید فعلی، فعال‌سازی ظرفیت خالی واحدها را دنبال می‌کنیم؛ ما همچنین به دنبال رونق تولید در بیش از دو هزار واحد راکد در کشور هستیم.

عناوین برگزیده