تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۷۱۳۱۹
سرویس خبر : زمین شناسی

ارائه دستاوردهای مدیریت زمین‌شناسی دریایی در نمایشگاه صنایع دریایی بندرعباس

می‌متالز - بزرگترین نمایشگاه و گردهمایی بین‌المللی دریایی ایران هر سال توسط ارگان‌های دریایی کشور و شورای راهبری متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دریایی مدیریت، راهبری و اجرا می‌شود.
ارائه دستاوردهای مدیریت زمین‌شناسی دریایی در نمایشگاه صنایع دریایی بندرعباس

به گزارش می‌متالز، امسال نیز با همکاری و راهبری  وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران (IRANIMEX2019) در بندرعباس به عنوان پایتخت دریایی ایران برگزار شد.

از مهم­ترین اهداف و برنامه‌های برپایی نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران (IRANIMEX2019)، رونمایی از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های تولید داخل به‌منظور رفع نیاز صنایع داخلی و افزایش رونق تولید ملی، اعلام نیازمندی‌های فناورانه صنایع مرتبط با حوزه دریا در جهت حمایت از تولید ملی و تلاش جهت عقد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی، بازدیدهای صنعتی از بنادر، صنایع کشتی‌سازی، صنعت بانکرینگ، صنایع شیلات و صنایع دفاعی، برگزاری اولین استارت آپ‌ویکند دریایی همزمان با نمایشگاه در بندرعباس و ایجاد تعامل سازنده با مشارکت‌کنندگان خارجی به‌منظور جذب سرمایه، صادرات و انتقال فناوری عنوان شده است.

وجود نمایشگاه­‌های دریایی زمینه آشنایی بیشتر ارگان­‌های دریایی با توانمندی­‌های یکدیگر و ایجاد زمینه مشترک همکاری را فراهم می­‌سازد. توسعه همکاری‌ها، حمایت از تولیدات داخلی در راستای نیازهای سازمان‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌های دریایی، ارائه تجهیزات دریایی، حمایت از دانش فنی بومی، طراحی کروز مشترک، زمینه عقد قراردادها و تفاهم‌نامه­‌های مختلف منجر خواهد شد.

بر همین اساس، سازمان زمین­‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز با حضور موثر در این نمایشگاه ضمن ایجاد تعاملات مناسب با ارگان­‌های مرتبط دریایی به ارائه خدمات مختلف دریایی در حوزه رسوب­‌شناسی و ژئوفیزیک دریایی پرداخت و مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در این نمایشگاه با حضور دکتر جعفر عمرانی معاون زمین‌شناسی و جمعی از مدیران سازمان و کارشناسان دفتر زمین‌شناسی دریایی به بررسی مناسبات و تعاملات کاری در پهنه‌های آبی کشور بررسی شد.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه، بازدید از شناور زمین دریا نیز انجام گرفت تا زمینه فعالیت مجدد این شناور فراهم شود. مدیریت زمین‌شناسی دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور امیدوار است با همکاری و مساعدت همه مدیران و مسئولان حوزه دریایی در راستای تحقق اهداف این حرکت ملی و حفظ منافع کشور در منطقه خاورمیانه گام‌های موثری بردارد.

عناوین برگزیده