تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۰۹
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۷۳۵۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صنعت: واگذاری سهام خودرو سازان منتفی نشده است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واگذاری خودرو سازی‌ها منتفی نشده است، درباره حفظ سهام ایران‌ خودرو در بانک پارسیان، گفت: وزارت صنعت انگیزه‌ای برای سهامداری در بانک پارسیان ندارد.
وزیر صنعت: واگذاری سهام خودرو سازان منتفی نشده است

به گزارش می متالز، رضا رحمانی اظهار داشت: واگذاری خودرو سازی‌ها در قالب پروسه‌ای انجام می‌گیرد؛ اصلاحات ساختاری در این صنعت شروع و زمینه واگذاری شرکت‌های تودرتو در خودروسازی‌ها در حال فراهم شدن است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری خودرو سازی‌ها باید از ظرفیت افراد و گروه‌هایی که توانایی و تجربه کافی دارند، استفاده کرد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از واگذاری خودرو سازی‌ها کوتاه نمی‌آید. وزیر صنعت با اشاره به شیوه واگذاری خودرو سازی‌ها اضافه کرد: در وهله نخست باید اموال و املاک خودرو سازی‌ها واگذار شود. سپس شرکت‌های وابسته آنها و در مرحله آخر سهام اصلی خودرو سازان واگذار می‌شود که تحقق این امور مستلزم برخی زمینه‌ سازی‌ها است.وی با بیان اینکه به وزارت اقتصاد و دارایی سه بار برای واگذاری سهام ایران خودرو در بانک پارسیان نامه نوشته است، ادامه داد: به تمام مسوولان گفته شده که در راستای واگذاری این سهام تمام تلاش خود را بکار برند زیرا هر چه سهام بانک پارسیان زودتر واگذار شود برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بهتر است.

وی در نشست نهایی شدن سند سیاست‌های صنعتی، معدنی و تجاری کشور، افزود: این مهم از ابتدای امسال در قالب یکی از ۳۴ برنامه اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهوری تقدیم شد و مسئولیت تدوین آن را بر عهده موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گذاشتیم تا با کارفرمایی معاونت طرح و برنامه وزارتخانه کار به جلو برود. وزیر صنعت با بیان اینکه موارد مطرح شده در بند (الف) ماده ۴۶ برنامه ششم توسعه هم به صورت تقلیل یافته بخشی از سند سیاست‌های صنعتی، معدنی و تجاری است، تصریح کرد: ابتدا باید سیاست‌های تحقق این بند تدوین و به ریاست جمهوری ارسال شود و سپس روی بندهای سند سیاست‌های صنعتی، معدنی و تجاری به صورت ریز و جزیی کار بشود. وی با تأکید بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در تحقق سند سیاست‌های صنعتی، معدنی و تجاری، گفت: در این سند نقش شرکت‌های دانش بنیان، IT، استارت آپ‌ها و همچنین تحقیق و توسعه باید دیده شود.

عناوین برگزیده