تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۷۳۸۶۱
منصور غلامی وزیر علوم عنوان کرد:

توسعه علمی کشور با تکیه بر توان داخلی

می متالز - هر چند هم اکنون در شرایط خاصی قرار داریم و شاهد فشارهای ناعادلانه تحریم‌ها بر کشور هستیم، اما با تکیه بر توان داخلی همواره مانند گذشته ثابت کرده ایم که می‌توانیم موجب توسعه علمی کشور شویم.
توسعه علمی کشور با تکیه بر توان داخلی

به گزارش می متالز، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و هفتمین نمایشکاه تجهیزات (هفته پژوهش) گفت: پژوهش و فناوری در کشور ما شاید تاریخ طولانی نداشته باشد، اما حرکت جدیدی به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی در زمینه توسعه پژوهش از دهه ۷۰ آغاز شد.

وی در ادامه افزود: از اواسط دهه ۸۰ فعالیت در عرصه پژوهش آغاز شده است.

غلامی با اشاره به تحریم های ناعادلانه بر کشور تاکید کرد: هر چند هم اکنون در شرایط خاصی قرار داریم و شاهد فشارهای ناعادلانه تحریم‌ها بر کشور هستیم، اما با تکیه بر توان داخلی همواره مانند گذشته ثابت کرده ایم که می‌توانیم موجب توسعه علمی کشور شویم.

وی در ادامه افزود: ما فراموش نمی‌کنیم که با تلاش داخلی و با تکیه بر فناوران و تولیدکنندگان داخلی موجب جذب تجارت کشور شده ایم و با همین شرایط در بازارهای جهانی حضور پررنگ داریم که این امر متکی بر استعداد و فناوری نیروهای انسانی توانمند در کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشگاه‌های کشور در چارچوب ضوابط دانشگاه‌های خود از حمایت‌های ویژه بهره مند می‌شوند تا محصولات خود را توسعه دهند.

غلامی درباره حمایت‌های وزارت علوم‌ از محصولات دانش بنیان دانشگاهی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و به خصوص پارک‌های علم و فناوری می‌توانند حمایت‌های مربوط به خود را از طریق گروه‌های علمی که در دانشگاه‌ها و از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها شکل می‌گیرند، دریافت کنند.

وی گفت: این حمایت‌ها در چارچوب دانشگاه‌ها بوده است و به دانشگاه‌ها اجازه رشد و توسعه علمی را می‌دهد البته نکته مهمتر این است که اگر این شرکت‌ها به حدی توسعه پیدا کنند که بتوانند تأییدیه خود را از مسوولان دانشگاهی دریافت کنند می‌توانند از حمایت‌های گسترده معاونت علمی و فناوری هم بهره‌مند شوند.

غلامی درباره صندوق پژوهش و نوآوری گفت: این صندوق وظیفه حمایت از شرکت‌های جدید و سرمایه گذاری روی این شرکت‌ها را برعهده دارند که خوشبختانه تعداد این صندوق‌ها در سطح کشور رو به افزایش است تا آنجا که حمایت‌های گسترده‌ای برای بحث‌های فناورانه از سوی این صندوق‌ها شکل گرفته است.

وی همچنین درباره لغو مجوز صندوق‌های فناوری گفت: صندوق‌هایی که خارج از چارچوب فعالیت کنند و رعایت ضوابط صندوق پژوهش و فناوری را نکنند در مرحله اول با تذکر روبرو می‌شوند و سپس اگر فعالیت آن‌ها کم شود حتماً صندوق‌های دیگری جایگزین آن‌ها می‌شود چنانچه تعداد این صندوق‌ها تاکنون زیاد نبوده است.

عناوین برگزیده
غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است
«بلوغ» مشهورترین بازار سفته‏‏‌بازی ملکی در جهان؛ بازار «ثانویه» فروش خانه در چین بعداز ۳۴ سال رونق گرفت

غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است