تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۷۳۸۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دوره ۶ماهه اعلام شد؛

رشد ۱۴۳میلیارد ریالی پرتفوی بورسی "ونیرو"

می متالز - پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری نیرو در صورت های مالی ۶ماهه، ۱۴۳میلیارد و ۶۶۰میلیون ریال افزایش یافت.
رشد ۱۴۳میلیارد ریالی پرتفوی بورسی "ونیرو"

به گزارش می متالز، در گزارش منتشر شده سود عملیاتی را ۳۸میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال، سود خالص را ۳۰میلیارد و ۶۴۸میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره ۳۳میلیارد و ۶۴۷میلیون ریال اعلام کرده است.

"ونیرو" در بخش دیگر از آخرین گزارش خود به تشریح صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس پرداخته است.این پرتفوی در پایان دوره ۶ماهه با افزایش ۱۴۳میلیارد و ۶۶۰میلیون ریالی همراه شده است. همچنین بهای تمام شده آن با افزایش ۱۲۶میلیارد و ۳۷۷میلیون ریالی به مبلغ ۳۷۶میلیارد و ۹۲۵میلیون ریال بالغ شد و ارزش بازار آن با افزایش ۲۳۹میلیارد و ۸۰۴میلیون ریالی به ۵۲۰میلیارد و ۵۸۵میلیون ریال رسید.

در این اطلاعیه، بهای تمام شده سهام خریداری شده "ونیرو" به مبلغ ۲۴۵میلیارد و ۸۷۱میلیون ریال رسید . در این دوره همچنین مبلغ سهام بورسی واگذار شده ۱۶۳میلیارد و۸۸۵میلیون ریال اعلام شده است که سود این واگذاری به ۴۴میلیارد و ۳۹۱میلیون ریال رسیده است.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد با توجه به ترکیب پرتفوی سرمایه گذاری های شرکت که شامل سرمایه گذاری در صنعت برق و نیروگاهی است به دنبال فرصت بوده تا بتواند سود بیشتری را از این محل کسب کند. از سوی دیگر تامین ملی پروژه توربین بادی آبان از طریق انتشار اوراق مشارکت، یکی از برنامه های با اهمیت "ونیرو" برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ است.

علاوه بر این "ونیرو" پیش بینی کرده است که واحد های گازی نیروگاه آریان زنجان در نیمه دوم سال ۹۹ به بهره برداری می رسد و تا انتهای سال جاری عملیات اجرایی نیروگاه بادی آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده