تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۷۴۵۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست امور معادن سازمان صمت استان زنجان؛

۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان زنجان استخراج شده است

می متالز - سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان زنجان استخراج شده است.
۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان زنجان استخراج شده است

به گزارش می متالز، حمیدی سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ذخیره قطعی  معادن زنجان  ۶۱۰ میلیون تن است.

حمیدی با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های معدنی بسیاری است، افزود: هم اکنون در استان ۳۸۸ معدن با ۳۵ نوع تنوع معدنی وجود دارد که ذخیره قطعی این معادن ۶۱۰ میلیون تن است.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان استخراج شده است.

او با تأکید بر حضور سرمایه‌گذاران واقعی در بخش معدن اضافه کرد: حضور سرمایه‌گذاران واقعی در این بخش موجب می‌شود برنامه‌ریزی مناسبی برای استخراج مواد معدنی صورت گیرد و اصلاح شیوه اکتشاف و استخراج آسیب کمتری به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کند.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به نقش استفاده از ماشین آلات به روز در معدنکاری سبز افزود: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت برای به روزرسانی ماشین‌آلات بخش معدن، واردات ماشین‌آلات معدن را با تعرفه صفر در نظر گرفته است.

حمیدی افزود: برخورداری استان زنجان از ۳۰ نوع تندیس معدنی این استان را جزو ۱۰ استان نخست کشور در برخورداری از ذخایر متنوع معدنی بدل کرده است.

سرب و روی ­انگوران، پتاس­، آهن، معادن ترآورتن، گرانیت، سیلیس، برآسیت وپرلیت، فلدسپات، خاک صنعتی بخشی از ثروت‌های خدادادی استان زنجان است که بهره‌برداری از آن‌ها به صورت مستمر در حال انجام است.

عناوین برگزیده