تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۷۵۰۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

افزایش تولیدات صنعتی، علی‌رغم تحریم‌های آمریکا

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع روسای سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت خطاب به مدیران گفت: در جمع شما مدیران توانمند، حس غرور و امید به من دست می‌دهد زیرا علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در بسیاری از محصولات معدنی و صنعتی شاهده رشد بوده‌ایم.
افزایش تولیدات صنعتی، علی‌رغم تحریم‌های آمریکا

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در گردهایی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت‌های معدنی و صنعتی اظهار داشت: در دوره جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، شما مدیران شرکت‌ها فرماندهان این جبهه‌ها هستید.

وی افزود: ارزش کار شما در همین است که در این شرایط سخت مسئولیت پذیرفتید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تصور برخی بر این بود که قبل از پایان سال ۹۷ صنعت ما از بین خواهد رفت ولی آمار امروز، خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. به طور مثال صدور پروانه بهره‌برداری در هشت ماهه امسال، ۵.۹ درصد رشد داشته و جواز تاسیس با ۱۶.۷ درصد افزایش مواجه بوده است که نشانگر علاقه مردم به بخش تولید است.

رحمانی تصریح کرد: از میان محصولاتی که میزان تولید آن‌ها پایش می‌شود، دو سوم آن‌ها افزایش تولید داشته است. موارد کاهش تولید محصول، بیشتر مربوط به تولیدات حوزه خودرو بوده است. در هشت ماهه امسال، تولید صنایع غذایی ۱۵ درصد، فولاد خام ۶.۵ درصد، محصولات فولادی ۶.۶ درصد، کاتد مس ۱۳ درصد، شیشه جام ۱۰.۲ درصد ، سیمان ۷.۲ درصد افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه امروز یک مدیر، حفظ افزایش تولید است، خاطرنشان کرد: به نهضت ساخت داخل اعتقاد داریم زیرا به نفع کشور است. از این رو باید از توان داخلی استفاده کامل کنیم تا از هدررفت سرمایه جلوگیری شود‌.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد نسبت به رویکرد برخی از مدیران، تاکید کرد: شایسته نیست که یک مدیر، 13 مشاور داشته باشد! مدیریت‌ها نیز باید دوره‌ای شود و طی مدت مشخصی افراد مختلفی این مسئولیت را بپذیرند.

رحمانی در پایان تصریح کرد: تا زمانی ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها عمیق نشود، نمی‌توان محصولاتی تولید کرد که با دوام و قابل رقابت با تولیدات خارجی باشد.

عناوین برگزیده