تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۷۵۱۰۳
سرویس خبر : انرژی

گناباد با کمبود ۲۵۰ تن گاز مایع مواجه است

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: این شهرستان با کمبود ۲۵۰ تن گاز مایع مواجه می‌باشد که مشکلاتی را برای مردم فراهم آورده است.
گناباد با کمبود ۲۵۰ تن گاز مایع مواجه است

به گزارش می متالز، هادی ایزدی عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار گناباد افزود: از مجموع ۴۰۰ تن سهمیه گاز مایع این شهرستان طی آذر ماه جاری ۱۴۰ تن به گناباد منتقل و توزیع شده و ۲۶۰ تن دیگر هنوز توزیع نشده ولی با توجه به نیاز موجود بخش‌های مختلف با کمبود ۲۵۰ تن گاز مواجه هستیم.

وی ادامه داد: گاز مایع برای برخی مصارف واحدهای صنفی، تامین گاز خودرو و برخی مناطق روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استقرار نداشتن رییس شبعه تعزیرات حکومتی در این شهرستان به صورت ثابت موجب بروز مشکلاتی شده است، خواستار پیگیری مسوولان برای رفع این مشکل و ثبات مدیریتی در این بخش شد.

ایزدی گفت: برای کنترل و کاهش تورم در ماه‌های پایانی سال باید کمک‌های معیشتی در قالب سبد کالا بین خانواده‌ها توزیع شود.

وی افزود: ۵۰۰ مورد بازرسی طی یک ماه گذشته توسط ۲۰ گشت مشترک نظارت و تنظیم بازار از واحدهای صنفی گناباد انجام شده که در نتیجه آن ۴۵ فرم تخلف تنظیم و متصدیان واحدهای صنفی متخلف به ۶۲ میلیون ریال جریمه محکوم شده‌اند.

وی توزیع ۱۲۰ هزار کیلوگرم برنج پاکستانی، ۱۲ هزار و ۶۱۰ کیلوگرم گوشت گوسفندی و شکر و ۲ هزار و ۶۳۵ حلقه لاستیک خودروهای سواری سبک و سنگین به قیمت تعادلی در گناباد را از دیگر اقدامات در حمایت از مصرف کنندگان طی این مدت برشمرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم در این نشست گفت: رفع مشکل کمبود گاز مایع در این شهرستان نیازمند عزم جدی و توجه مسوولان ذیربط است و باید قبل از سردی هوا با رفع موانع و مشکلات موجود نسبت به سرعت بخشی در انتقال و توزیع آن اقدام کرد.

احمد سفری علت کمبود گاز مایع در گناباد را کمبود ناوگان انتقال گاز از پالایشگاه اصفهان به این شهرستان دانست و خواستار رفع نقص و مشکلات موجود در این زمینه شد.

وی همچنین با انتقاد از نصب نکردن برچسب قیمت در برخی کالاها در واحدهای صنفی گناباد این امر را اجحاف در حق مصرف کنندگان و خریداران دانست و افزود: در بازدید دوره‌ای از تعدادی صنوف این شهرستان، بسیاری از آنها برچسب قیمت در کالاهای خود نداشتند.

وی ادامه داد: این اقدام یک تخلف است و مجامع و اتحادیه‌های اصناف گناباد باید به واحدهای تابعه خود در این زمینه تذکر دهند.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد ۳۴۰۰ واحد فعال است.
این شهرستان با ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

عناوین برگزیده