تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۷۵۱۶۹
با امضای تفاهم‌نامه راه آهن، کشتیرانی و شبکه بانکی؛

توسعه و نوسازی ناوگان ریلی در دستور کار

می متالز - تفاهم نامه‌ای میان شرکت‌های راه آهن، کشتیرانی و شبکه بانکی به منظور ارتقای کیفیت حمل و نقل در بنادر و نوسازی ناوگان ریلی امضا شد.
توسعه و نوسازی ناوگان ریلی در دستور کار

به گزارش می متالز، تفاهم‌نامه​ای بین شرکت راه آهن با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، و چهار تفاهم‌نامه بین راه آهن و شبکه بانکی، برای ارتقای کیفیت خدمات بندری و حمل و نقل ترکیبی در بنادر کشور و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی، امضا شد.
تفاهم‌نامه احداث پایانه‌های کانتینری و حمل بار در حضور آقای محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، به امضای آقایان سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن و محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران رسید.
همچنین در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، اسناد عاملیت ۴ بانک برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های ریلی تبادل شد.
بر اساس این تفاهم‌نامه ها، بانک‌های توسعه تعاون، آینده، مشترک ایران و ونزوئلا و صادرات به ترتیب ۵۰۰، ۲۶۰، ۴۰ و ۵۰۰ میلیارد تومان و در مجموع ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنند.
همچنین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با ۵۲۰ میلیارد تومان به عنوان آورده سهم دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز ۴۵۵ میلیارد تومان به عنوان آورده سهم سرمایه گذار، در این امر مشارکت می‌کنند.
نوسازی ناوگان موجود و همچنین، تولید و ساخت ناوگان جدید شامل لکوموتیو باری، مسافری و کشنده، از جمله تولیداتی است که بر اساس این قراردادها، در کشور ساخته و به مرور به شبکه حمل و نقل ریلی کشور اضافه خواهد شد.
با تبادل اسناد عاملیت ۴ بانک با راه آهن، پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت‌های حمل و نقل ریلی برای ساخت و توسعه ناوگان ملی و نوسازی تجهیزات خود از محل وجوه اداره شده و منابع داخلی این بانک ها، به استناد تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ۴ بانک ایران و ونزوئلا، آینده، صادرات و توسعه تعاون، آغاز خواهد شد.
همچنین در تفاهم نامه احداث پایانه‌های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی که بین شرکت راه آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید، دو طرف در زمینه ایجاد پایانه لجستیکی کالا و کانتینر و حمل کالا‌های ترانزیتی به وسیله ریل و راه اندازی قطار‌های برنامه‌ای کانتینری و حمل خرده بارها، از طریق قطار‌های باری همکاری خواهند کرد.

عناوین برگزیده