تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۰۹
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۷۵۸۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بانک پارسیان خبر داد:

امید زیاد به افزایش سرمایه ۵۸۰ درصدی از تجدید ارزیابی و رایزنی با بانک مرکزی

می متالز - مدیرعامل بانک پارسیان درباره وضعیت افزایش سرمایه ۵۸۰ درصدی بانک از تجدید ارزیابی، نتیجه رایزنی با بانک مرکزی و زمان احتمالی توضیح داد و تحلیلی از صنعت بانکی تا پایان سال ارائه کرد.
امید زیاد به افزایش سرمایه ۵۸۰ درصدی از تجدید ارزیابی و رایزنی با بانک مرکزی

به گزارش می متالز، کوروش پرویزیان در حاشیه مراسم امضای موافقت نامه طرح تامین مالی تولید کاغذ در استان خوزستان درخصوص وضعیت افزایش سرمایه بانک پارسیان از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و نتیجه رایزنی با بانک مرکزی به بورس پرس گفت: بانک مرکزی در این خصوص در حال رایزنی با شورای پول و اعتبار است تا با تشکیل کارگروه بررسی و تصمیم گیری شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش سرمایه "وپارس" از 2.3 به بیش از 16.1 هزار میلیارد تومان طبق پیشنهاد هیات مدیره از محل تجدید ارزیابی تا پایان سال به انجام می رسد؟ توصیح داد: بسیار امیدواریم که تا پایان سال به انجام برسد.

پرویزیان در پاسخ به سوال دیگر بورس پرس مبنی بر ارائه تحلیلی از صنعت بانکی با توجه به اینکه سه ماه تا پایان سال باقی مانده گفت: سیاست هایی که در حال حاضر اعمال می شود هم در شبکه بانکی و هم در بانک مرکزی، نظم مناسب تری را از گذشته پیدا کرده که امید می رود با برگزاری جلسات مشترک با بانک مرکزی، شورای هماهنگی بانک های دولتی و خصوصی، بتوانیم شرایط مطلوب تری را طی کنیم.

بنابراین گزارش، بانک پارسیان آبان سال گذشته از برنامه افزایش سرمایه 260 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی خبر داده بود اما اقدام به تغییر اساسی این برنامه و افزایش درصد و محل افزایش سرمایه کرد. براین اساس "وپارس" 7 مهر ماه از برنامه افزایش سرمایه 580 درصدی خبر داد تا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، سرمایه فعلی را از 2.3 به بیش از 16.2 هزار میلیارد تومان برساند و قادر به خروج از زیان انباشته و شمولیت مفاد ماده 141 قانون تجارت شود.

این درحالی است که فرهاد حنیفی معاون نظارتی بانک مرکزی 13 آبان ماه درباره افزایش سرمایه بانک ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها گفته بود، درباره این موضوع بانک مرکزی ملاحظات خاصی دارد و تا پایان سال جاری به همه بانک ها مهلت داده طبق ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید، سرمایه گذاری ها و دارایی های مازاد و غیر مرتبط را واگذار کنند. در غیر این صورت مشمول مجازات های در نظر گرفته شده در مواد قانونی مزبور خواهند شد.

به گفته وی، بانک ها باید این دارایی های مشاع را تاکنون به فروش می رساندند و قانون رفع موانع تولید نیز بر این موضوع صحه گذاشته و تا کنون هم رویه ای که بانک ها به آن عمل کرده اند، همین بوده است. دارایی های قابل فروش هر بانک کاملا مشخص است. بطور مثال اگر بانکی در معدن یا سهام غیر بانکی سرمایه گذاری کرده، نمی تواند از این محل افزایش سرمایه دهد و اساسا برای عدم فروش آن باید پاسخگو باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده