تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۷۶۱۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید:

آیا افزایش وام مسکن برای جوانان کارایی دارد؟ / متوسط قیمت مسکن در تهران ۱۴ میلیون تومان

می متالز - نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: وام ۲۴۰ میلیون تومانی وام مسکن تاثیر چندانی بر بالا بردن قدرت خرید ندارد. در حال حاضر متوسط یک خانه ۷۰ متری در تهران بین ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است.
آیا افزایش وام مسکن برای جوانان کارایی دارد؟ / متوسط قیمت مسکن در تهران ۱۴ میلیون تومان

به گزارش می متالز، ایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که وام ۲۴۰ میلیون تومانی مسکن چه تاثیری در بازار مسکن دارد؟ در این سال‌ها رشد تسهیلات مسکن همپای تسهیلات بانکی نبوده است. یعنی قیمت مسکن با رشد قیمت مواجه بوده اما تسهیلات مسکن هیچ رشدی نداشته است.

 وام مسکن افزایش یافت / هر زوج حداکثر ۲۴۰ میلیون تومان می‌توانند وام بگیرند

حسام عقبایی افزود: سال ۱۳۸۳ تسهیلات مسکن حدود ۱۵ میلیون تومان بود و این رقم می‌توانست ۴۷ درصد ارزش متوسط مسکن تهران را تامین کند؛ این در حالی است که زوجین با وام ۲۴۰ میلیون تومانی می‌توانند بین ۱۵ تا ۲۰ متر خانه بخرند.

او اظهار کرد: بنابراین وام ۲۴۰ میلیون تومانی وام مسکن تاثیر چندانی بر بالا بردن قدرت خرید ندارد. در حال حاضر متوسط یک خانه ۷۰ متری در تهران بین ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است. بنابراین وام ۲۴۰ میلیون تومانی از نظر کمی رقم اندکی برای خانه‌دار شدن جوانان است. همچنین رقم باز پرداخت وام بالاست و هر زوجی توان پرداخت آن را ندارد.

عناوین برگزیده