تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۷۶۱۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت کرمانشاه مطرح کرد:

پرداخت ۴۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغال در کرمانشاه

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از پرداخت ۴۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغال در این استان خبر داد.
پرداخت ۴۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغال در کرمانشاه

به گزارش می متالز، محسن دارابی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون از محل تسهیلات زلزله در بخش صنعت ۲۲۶ پرونده به ارزش ۷۶۵ میلیارد تومان به بانک معرفی شد اما تاکنون ۳۹ فقره وام به میزان ۶۱ میلیارد تومان، با یک هزار و ۲۱ نفر اشتغالزایی پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: در بخش اصناف ۵۱۶۷ پرونده به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان به بانک معرفی شد که تاکنون دو هزار و ۵۸۴ فقره به ارزش ۶۹ میلیارد تومان و اشتغال دو هزار و ۴۲۷ نفر پرداخت شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: از محل تسهیلات روستایی و عشایری یک هزار و ۱۵۵ فقره پرونده به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان به بانک معرفی شد که اغلب صنفی بوده و از این تعداد ۵۶۳ فقره وام به میزان ۳۸ میلیارد تومان و ایجاد یک هزار و ۱۳۳ اشتغال زایی پرداخت شده است.

وی گفت: از محل بند الف تبصره ۱۸ نیز ۶۳ فقره پرونده به ارزش ۴۴۶ میلیارد تومان به بانک معرفی شده که تاکنون ۶ فقره به ارزش ۲۶ میلیارد تومان و ۵۵۴ اشتغال پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: از محل کمک‌های فنی و اعتباری ۲۶۳ پرونده به ارزش ۶۶۷ میلیارد تومان به بانک معرفی شده که ۱۰۰ فقره به مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان با ۵۲۰۴ اشتغال پرداخت شده است.

این مسوول بیان کرد: همچنین از محل تسهیلات مشاغل خانگی یک هزار و ۹۳۳ فقره پرونده به ارزش ۱۸ میلیارد تومان به بانک معرفی شده که یک هزار و ۵۰۶ فقره تسهیلات به میزان ۱۴ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

دارابی گفت: ۶۳ فقره پرونده به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات رونق تولید به بانک معرفی شد که ۱۴ فقره به میزان ۸۴ میلیارد تومان با ۲۳۷۴ نفر اشتغال زایی پرداخت شده است.

این مسوول افزود: در مجموع ۸۸۷۰ فقره پرونده برای دریافت تسهیلات اشتغال به ارزش ۲,۶۵۷ میلیارد تومان به بانک معرفی شده که ۴۸۱۲ فقره به ارزش ۵۸۰ میلیارد تومان با ۱۴ هزار و ۲۱۹ نفر اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی بیان داشت: تا پایان هشت ماه در بخش صنعت، ۴۴۴ فقره جواز کسب تأسیس و طرح توسعه صنعتی صادر شده با ۴,۴۷۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۱۰۴۳ نفر ایجاد اشتغال صادر شده همچنین ۵۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با ۱۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۶۶۹ نفر صادر شده است.

احیای ۱۸ واحد صنعتی راکد در کرمانشاه از ابتدای امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه‌ از تشکیل ۸۷ جلسه کارگروه تسهیل با ۱۱۰۴ مصوبه خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۸ واحد صنعتی راکد با حجم سرمایه گذاری ۱۲۶ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۳۵۳ نفر فعال شده‌اند.

این مسئول با اعلام اینکه پنج پروانه بهره برداری معدن با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومان و ایجاد ۱۴۵ نفر اشتغال صادر شده، عنوان کرد: ذخیره قطعی این معادن ۴.۸ میلیون تن و ظرفیت استخراج سالانه ۱۶ صدم میلیون تن است.

از سرگیری فعالیت ۲۰ معدن راکد با سرمایه گذاری ۴۷ میلیارد تومان

دارابی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۲۰ معدن راکد با سرمایه گذاری ۴۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۸۴ نفر فعال شده همچنین میزان حقوق دولتی که از معادن دریافت شده ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: در بخش تجارت نیز ۵۶۹۱ پروانه کسب برای واحدهای صنفی، ۳۸۵۷ طرح قالی بافی و یکصد کارت بازرگانی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ارزش صادرات را ۱.۵ میلیارد دلار و وزن صادرات انجام شده را ۳.۷ میلیون تن اعلام کرد.

این مسوول بیان کرد: نرخ تسهیلات زلزله در شهرستان‌های مرزی ۴ درصدی و در غیر شهرستان های مرزی ۶ درصد است همچنین نرخ تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری ۱۸ درصد است اما بین یک تا ۹ درصد یارانه با توجه به شرایط طرح اختصاص داده می‌شود نیز نرخ تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، ۱۲ درصد، تسهیلات رونق تولید ۱۸ درصد و مشاغل خانگی چهار درصد است.

دارابی عنوان کرد: توان مالی متقاضیان نسبت به استان‌های برخوردار پایین است، هرچند دستورالعمل کشوری یکی است از سوی دیگر سخت گیری هایی از نظر وثایق بانکی وجود دارد افزون بر اینکه در سنوات گذشته صورتهای مالی بیشتر شرکتها ضعیف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بیشتر واحدهای صنفی، بدهی معوقه و چک برگشتی وجود دارد در حالی که بانک‌ها در بیشتر موارد جز تسهیلات مربوط به رونق تولید چک برگشتی و معوقات را نمی‌پذیرند.

عناوین برگزیده