تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۷۶۸۴۸
در نشست کمیته حمل‌ و‌ نقل اتاق بازرگانی تهران بررسی شد؛

چالش‌های ترانزیت بین‌المللی کشور با گمرک

می متالز - در نشستی که کمیته حمل‌و‌نقل اتاق تهران با حضور جمعی از مدیران و صاحبان تشکل‌ها و شرکت‌های بزرگ حمل‌و‌نقل بین‌المللی کشور برگزار شد، مشکلات و مصائبی که ترانزیت کشور با آن دست به گریبان است در حضور مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
چالش‌های ترانزیت بین‌المللی کشور با گمرک

به گزارش می متالز، در این نشست مصطفی آیتی که از شهریورماه امسال مسوولیت دفتر ترانزیت گمرک را برعهده گرفته‌است، در سخنانی مشکلات شرکت‌های ترانزیت بین‌المللی در کشور را ناشی از فعالیت‌های گمرک ندانست و تصریح کرد که عدم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی که در حمل‌و‌نقل و ترانزیت دخیل هستند، به مشکلات پیش آمده در این حوزه افزوده است.

وی همچنین بر تفکیک ترانزیت خارجی از ترانزیت داخلی و مناطق آزاد و تجاری کشور، تاکید کرد و اصلاح و بازبینی برخی از قوانین حوزه حمل‌ و‌ نقل را ضروری دانست.

آیتی در عین حال از بخش ‌خصوصی فعال در حوزه حمل‌ و‌ نقل بین‌المللی خواست تا مطالبه‌گری خود از دولت و مجلس را کنار نگذاشته و بر پایه گفت‌و‌گو و تعامل، در رفع مشکلات این حوزه گام بردارند. به گفته وی، صنعت ترانزیت کشور هنوز نتوانسته سهم خود را از بازار ترانزیت منطقه بگیرد از این رو، بخش ‌خصوصی با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تعامل با دستگاه‌های اجرایی باید در مسیر افزایش این سهم‌خواهی تلاش کند.

در این نشست همچنین مدیران تشکل‌های مرتبط با حمل‌ و‌ نقل بین‌المللی و صاحبان بنگاه‌های این بخش، چالش‌های پیش روی کسب ‌و‌کار این حوزه که عمدتا در گمرکات کشور با آن مواجه هستند را با مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک در میان گذاشته و راهکارهایی نیز برای رفع این مشکلات مطرح کردند.

عناوین برگزیده