تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۷۶۸۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وظیفه دولت در قبال تامین زیرساخت برای بخش تولید

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: در بسیاری از کشورها تامین زیرساخت‌ها برای بخش تولید بر عهده دولت‌ها است.
وظیفه دولت در قبال تامین زیرساخت برای بخش تولید

به گزارش می متالز، ابوالفضل خاکی ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به مشکلات صادرکنندگان اظهار کرد: پیوند زدن مالیات ارزش افزوده با معافیت ارزی صادرکنندگان تصمیمی ضد صادراتی است.

وی ادامه داد: ساختار تصمیم گیری برای بخش تولید بدون توجه به وضعیت اقتصادی کنونی تصمیم گیری می‌کند و ساختار تصمیم گیری تمرکزگرا یک مشکل است؛ بهبود فضای کسب و کار به وجود نمی‌آید، مگر تغییری در ساختار تصمیم گیری اقتصادی حاصل شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: برای مقابله با افزایش نرخ بیکاری باید سرمایه گذاری صورت بگیرد، برای سرمایه گذاری نیز نیاز به تامین زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و زمین است، برای توسعه واحدهای تولیدی موجود باید ساز و کاری اندیشیده شود.

خاکی با اشاره به لزوم تامین زیرساخت‌ها برای بخش تولید اظهار کرد: در بسیاری از کشورها تامین زیرساخت‌ها برای بخش تولید بر عهده دولت‌ها است و دولت‌ها از طریق دریافت مالیات از واحدهای تولیدی پس از بهره برداری این هزینه‌ها را تامین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت استان قم پشتیبان واحدهای تولیدی است و جلسات هفتگی در این استان با حضور مدیران کل برای حل مشکلات واحدهای تولیدی برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده