تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۷۶۹۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دریافت 701 فقره شکایت مردمی از طریق ستاد خبری سازمان صمت استان گلستان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: طی آذر ماه سال جاری تعداد 701 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستانها اخذ گردیده است.
دریافت 701 فقره شکایت مردمی از طریق ستاد خبری سازمان صمت استان گلستان

به گزارش می متالز، حسین طلوعیان گفت: از تعداد 701 فقره شکایت مردمی رسیده به ستاد خبری این سازمان ، 564 فقره (80درصد) مربوط به کالا و 137 فقره (20درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به سیلندرگاز مایع، نرخ حمل و نقل، انواع نان و پوشاک می باشد.

وی افزود: گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور در صدر عناوین تخلفات می باشد.

طلوعیان با بیان این که ستاد خبری پل ارتباطی مردم با مسوولین و کوتاهترین راه جهت انعکاس و پیگیری مسائل و مشکلات است، گفت: آمارها نشان میدهد هروقت مردم مسوولین را جهت پیگیری مسائلشان جدی می یابند راحت تر با آنها ارتباط برقرار کرده و مشکلاتشان را به آنها ارجاع می دهند.

وی ادامه داد: سرعت، دقت و صحت در پیگیری این مطالبات میتواند این پل ارتباطی را همچنان پابرجا نگه دارد و لازمه این امر علاوه بر تلاش مضاعف پرسنل، مجهز نمودن واحدهای بازرسی به امکانات پیشرفته جهت تحقق این امر مهم است. در این راستا ستاد های خبری مستقر در ادارات شهرستانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از طریق سامانه 124 بعنوان پل ارتباطی بین مسوولین و مردم در سراسر استان، آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی می باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: مردم عزیز استان می توانند علاوه بر سامانه تلفنی 124 و یا مراجعه حضوری به ادارات صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ها، از طریق سامانه اینترنتی www.124.ir یا و ب سایت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور به آدرس www.cppo.mimt.gov.ir و یا اپلیکیشن آپ ، شکایات و گزارشات خود در حوزه کالا و خدمات را ارائه نمایند.

به گفته طلوعیان، نکته قابل تامل در این خصوص بهره گیری از مشارکت های مردمی در شناسایی به موقع سوء استفاده کنندگان اقتصادی و برخورد با متخلفان و اشخاصی که به قوانین موجود عمل نکرده و در حق مصرف کنندگان اجحاف می کنند، لذا در تحقق این اهداف، هیچ پایگاه آماری و نیروی کارشناسی نمی تواند بهتر و سریعتر از 75 میلیون جمعیت مصرف کننده کشور عمل نماید که در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی نقاط کشور حضور دارند.

عناوین برگزیده