تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۷۷۷۸۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سفرا و تجار خارجی با قابلیت های رفسنجان آشنا می‌شوند

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر جمعی از سفرای کشورمان در قاره های آفریقا، اروپا و آسیا به مس سرچشمه گفت: در این سفر یکروزه سفرا با قابلیت های اقتصادی و گردشگری منطقه بیشتر آشنا خواهند شد.
سفرا و تجار خارجی با قابلیت های رفسنجان آشنا می‌شوند

به گزارش می متالز، احمد انارکی محمدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: منطقه کویر قبلا از راه یزد تا کل استان کرمان از لحاظ گردشگری در حوزه پهنه قرمز بود که با تلاش های فراوان از جمله احیای صنعت گردشگری و جذب توریست این پهنه تا بم را سبز کردیم و در چند سال اخیر سیل گردشگران خارجی به این منطقه بیش از پیش است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این سفر میهمانان با مناطق مختلف گردشگری در رفسنجان آشنا می شوند و این ظرفیت ها را به مردم کشورهای خارجی می شناسند تا رفسنجان در جرگه و لیست توریست قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه محصول پسته رفسنجان و فرآوری آن جزوآثار ملی است ادامه داد: کرمان بالاتر از اصفهان و یزد در ثبت ملی آثار باستانی و تاریخی قرار دارد و آثار تاریخی و باستانی بیشتری نسبت به این ۲ استان در فهرست ثبت ملی دارد؛ به همین منظور از تعدادی سفرای ایران در کشوهای آفریقایی، آسیایی و اروپایی دعوت شده تا ظرفیت های گردشگری را از جمله بزرگترین معدن روباز مس سرچشمه در خاورمیانه را مورد بازدید قرار دهند و دیدن از معادن به ویژه معدن مس سرچشمه هم در آینده جزو موارد توریستی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خط جدید گردشگری را از یزد به طرف انار و رفسنجان و شهربابک تعریف کردیم و به زودی خانه حاج آقا علی (بزرگترین خانه خشتی جهان) برای همیشه باز می شود؛ رفسنجان می تواند یکی از بهترین مراکز توریستی استان باشد.

وی ادامه داد: شهرستان انار هم می تواند خط اتصال بین یزد و رفسنجان باشد که مسیر را برای توریست ها و گردشگران کوتاه کند و عید امسال آمار قابل توجه و چشمگیرتری نسبت به  سال های قبل از حضور گردشگران داخلی و خارجی رادر رفسنجان خواهیم داشت.

به گفته این نماینده مجلس ترکیه از ایران به نسبت در جذب توریست های خارجی بهتر است اما ایران در جذب گردشگر جهانی با استانداردهای جهانی همخوانی دارد و جذب گردشگران خارجی در ایران در حد استاندارد جهانی است.

عناوین برگزیده