تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۷۷۸۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دست و دل بازی بانک صنعت معدن برای رونق تولید/ شرکت‌های دانش بنیان هم در چتر حمایتی بانک و صنعت و معدن

می متالز - مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور از اختصاص تسیهلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای رونق تولید در کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال ۶ هزار میلیارد تومان دیگر در این بخش اختصاص پیدا می‌کند.
دست و دل بازی بانک صنعت معدن برای رونق تولید/ شرکت‌های دانش بنیان هم در چتر حمایتی بانک و صنعت و معدن

به گزارش می متالز، حسین مهری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران، اظهار کرد: بانک صنعت و معدن در استان مازندران برای رونق تولید دو هزار واحد تولیدی در کشور اعتبارات ویژه‌ای اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه میزان تسهیلات برای رونق تولید استان مازندران بیش از 260 درصد رشد داشتیم، گفت: در سال جاری 800 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید 13 واحد اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید اختصاص پیدا کرده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده میزان تسهیلات اعطایی برای رونق تولید تا پایان سال به 16 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مهری با اعلام اینکه تولید کشور نیاز به حمایت بانک‌ها دارد، گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 53 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن کشور تاکنون 13 طرح متوسط و بزرگ را تاکنون تامین اعتبار کرد که از این میان 11 طرح تاکنون به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: دو طرح در حال تکمیل است که از این رقم حدود 310 میلیون یورو بود که مابقی ریالی آن پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور  با اشاره به حمایت مسؤولان استانی برای رونق تولید، گفت: هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید فرش ساوین اختصاص پیدا کرده است.

به حمایت استانداری مازندران از صنایع استان اشاره کرد و افزود: قرار است یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح تولید پارچه جین توسط بانک صنعت و معدن تامین اعتبار شود.

مهری به 3 طرح دیگر بانک صنعت ومعدن اشاره کرد و افزود: در بازدید سه طرح هم مقرر شد دو هزار میلیارد دلار برای تکمیل زنجیره فولاد، همچنین 150 هزار میلیارد ریال به مازرون فوم از منابع دانش بنیان پرداخت شود و 300 میلیارد ریال برای طرح تولیدی ماشین سازی و تولید ماشین های دو کابین و وانت کار اختصاص یابد که کارهای اجرایی این طرح ها در دست اقدام است.

وی بیان کرد: خوشبختانه ما 3 تا 5 برابر افزایش اختیار به سرپرستی بانک صنعت و معدن استان دادیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور افزود: با تاکید استاندار مازندران شرکت های لیزینگ، صرافی و کارگزاریهای بانک صنعت و معدن استان و بازار سرمایه را فعال کردیم و همچنین  توانستیم در زمان تحریم ها، مبادلات ارزی صرافی ها تسریع و سرمایه استان را فعال کنیم.

مهری ادامه داد: قرار است در سال جاری و آینده  حدود 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن استان در حوزه های توسعه استان در بخش صنعت و معدن اختصاص یابد.

وی با اشاره به ابتکار جدید برگزاری جلسه با کارآفرینان کشور برای نخستین بار اشاره کرد و یادآور شد: جلسه با کارآفرینان برتر شنبه این هفته با حضور استاندار مازندران به میزبانی صنعت و معدن برگزار و قابلیت ها و توانمندیهای استان گزارش شد و 7 کارآفرین کشور برای همکاری اعلام آمادگی کردند که تفاهم های اولیه انجام شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور به بحث احیای صنعت نساجی استان اشاره کرد و افزود: احیای صنعت نساجی استان با فعال کردن زنجیره تولید توسط کشاورز، کارآفرین و زنجیره نساجی در ریسندگی، بافندگی، دوخت و طراحی رنگ رزی هم باعث ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در کل کشور می شود.

مهری در مورد تسهیلات ارائه شده در سطح کشور نیز چنین گفت: در سال تولید ملی در  9 ماهه سال جاری 105 هزار میلیارد ریال پرداختی ما بوده که رشد 30 درصدی نسبت به مشابه سال قبل داشتیم و هدف ما بر این است که فراتر از پیش بینی ها حرکت کنیم.

عناوین برگزیده