تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۳۷۶
کد خبر: ۷۷۸۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید سفرای ایران در ۱۵ کشور خارجی از گل گهر سیرجان

می متالز - عصر امروز تعدادی از سفرای ایران در کشورهای آسیایی،آفریقایی و اروپایی ازمجتمع صنعتی گل گهر سیرجان بازدید کردند.
بازدید سفرای ایران در ۱۵ کشور خارجی از گل گهر سیرجان

به گزارش می متالز، سهراب بهاالدینی سرپرست فرمانداری سیرجان در خصوص هدف اصلی از حضور سفرای ایران در شهرستان سیرجان گفت: این سفیران در واقع به واسطه حضورشان در کشورهای دیگر می‌توانند مبلغان خوبی برای توانمندی‌های سیرجان باشند.

او افزود: سفر یک روزه آن‌ها به سیرجان آشنایی با پتانسیل ها و جاذبه های شهرستان در حوزه معدن، صنعت، فولاد و صنایع دستی بود تا از طریق سفرای کشورمان در کشورهای خارجی زمینه ارتباط شهرستان با کشورهای دیگر فراهم شود.

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان تصریح کرد: امید داریم از این پس تبادلات بین المللی در حوزه های مختلف با این کشورها فراهم شود.

همچنین دهقان معاون امور اقتصادی استانداری کرمان که این هیات را همراهی می‌کرد نیز گفت: قرار است این سفیران عازم کشور‌های محل مأموریت خود در کشور‌های بلژیک، سوئد، پاکستان، آلمان، آفریقای جنوبی شوند.

او اظهارکرد: از این موقعیت استفاده شد تا این افراد از جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های مناسب سرمایه گذاری در استان کرمان وبه ویژه سیرجان و بم  بازدید داشته  و در راستای جذب توریست‌های خارجی از این اطلاعات استفاده کنند وبه زودی شاهد توریست هایی از مردم این کشور‌ها در استان کرمان باشیم.

دهقان تصریح کرد: آشنایی و شناخت این سفرا با ظرفیت‌های استان کرمان موجب می‌شود تا زمینه عرضه محصولات استان در بازار‌های این کشور‌ها فراهم و محصولات مختلف تولیدی استان به این مناطق صادر شود.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: سفرا می‌توانند در جذب سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران ایرانی مقیم این کشور‌ها موثر واقع شوند.

عناوین برگزیده