تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۷۷۸۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزون بر ۲۹۹ میلیون دلار کالا از گمرک فارس صادر شد

می متالز - مدیر کل گمرک های استان فارس گفت: ۲۵۳ هزار و ۶۰۷ تن کالا به ارزش ۲۹۹ میلیون و ۶۱ هزار و ۶۵۳ دلار در ۹ ماه امسال از طریق گمرک‌های این استان به خارج از کشور صادر شد.
افزون بر ۲۹۹ میلیون دلار کالا از گمرک فارس صادر شد

به گزارش می متالز، خداداد رحیمی، پنجشنبه افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۲ درصد و از نظر ارزی ۵۹ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: صادرات فارس طی مدت مذکور به ۶۵ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، کویت، امارات متحده عربی، آلمان، قطر، هند، روسیه و پاکستان انجام شده است.
او اظهار داشت: عمده کالاها و محصولات صادر شده هم شامل محصولات لبنی، اوره، رب گوجه فرنگی، لوله فایبرگلاس، شیره و عصاره شیرین‌بیان، آرد گندم، ماهی و انجیر خشک بوده است.
مدیر کل گمرک‌های استان فارس اضافه کرد: طی مدت مذکور در بین کالاهای صادراتی فارس، اوره از لحاظ وزن ۸۰ درصد و از لحاظ ارزش ۲۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است که از جمله دلایل این افزایش می‌توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.
رحیمی گفت: در ۹ ماه امسال واردات استان با کاهش ۲۰ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۱۶ درصدی از نظر ارزش مواجه بود و ۱۲ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۶۲۶ دلار از طریق گمرک‌های این استان و عمدتا از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، فرانسه، دانمارک، آمریکا، امارات متحده عربی، ایتالیا، انگلستان و کره جنوبی وارد شده است.
وی ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور شاهد ورود ۲۰۲ هزار و ۸۵۷ مسافر از طریق مرز هوایی این استان به کشورمان بودیم که از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۹۰۶ مسافر ایرانی و ۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر هم مسافر و گردشگر خارجی بوده‌اند.
رحیمی افزود: در ۹ ماه امسال ۲۱۵ هزار و ۶۲۸ مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شدند که از این تعداد ۱۴۹ هزار و ۱۶۲ مسافر ایرانی و ۶۶ هزار و ۴۶۶ مسافر خارجی بودند.
او اظهار داشت: همچنین طی مدت مذکور شهروندان استان فارس تعداد ۷۰۱ بسته هدیه و سوغات به ارزش سه هزار و ۶۲۶ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند و چهار هزار و ۵۸۸ بسته پستی به ارزش ۴۹ هزار و ۶۷۶ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

عناوین برگزیده