تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۷۷۸۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات استان فارس در ۹ ماهه امسال به ۲۹۹ ملیون دلار رسید

می متالز - مدیر کل گمرک استان فارس گفت: صادرات استان فارس درنه ماهه امسال به ۲۹۹ ملیون دلار رسید.
صادرات استان فارس در ۹ ماهه امسال به ۲۹۹ ملیون دلار رسید

به گزارش می متالز، خداداد رحیمی مدیرکل گمرک استان فارس اظهار داشت: ۲۵۳ هزار و ۷۰۷ تُن کالا به ارزش ۲۹۹ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۵۳ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲ درصد و ۵۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

او با بیان این مطلب افزود: در مدت مذکور کالاهای صادراتی به ۶۵ کشور جهان صادر شده است.

رحیمی ادامه داد: عمده کشورهایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آنها صادر شده است عبارتند از عراق - افغانستان - امارات متحده عربی - کویت - ترکیه - روسیه - قطر - هند - آلمان - پاکستان صادر شده است.

مدیر کل گمرک استان فارس بیان کرد: این کالا ها و محصولات عبارتند از محصولات لبنی – اوره - رب گوجه فرنگی – لوله فایبر گلاس - شیره و عصاره شیرین بیان - آرد گندم - ماهی - انجیر خشک که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

او اظهار داشت: در نه ماهه امسال در بین کالاهای صادراتی استان فارس اوره از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۰ درصد و ۲۱۱ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

رحیمی همچنین افزود: در نه ماهه امسال مقدار ۱۲ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۶۲۶ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۰ درصد کاهش و ۱۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

او بیان کرد: کالای وارداتی از ۴۲ کشور جهان وارد شده که عمده آنها از چین,آلمان - ترکیه - فرانسه - امارات متحده عربی - ایتالیا - آمریکا - جمهوری کره - دانمارک - انگلستان اشاره کرد.

رحیمی به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: طی نه ماهه گذشته جمعاً تعداد ۲۰۲ هزار و ۸۵۷ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده است.

او همچنین افزود: تعداد ۲۱۵ هزار و ۶۲۸ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۱۴۹ هزار و ۱۶۲ نفر ایرانی و ۶۶ هزار و ۴۶۶ نفر خارجی بودند. مدیرکل گمرکات استان فارس در ادامه خاطر نشان کرد که طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۷۰۱ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش سه هزار و ۶۲۶ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند.

او گفت: همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۴۵۸۸ بسته پستی به ارزش ۴۹۶۷۶ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

عناوین برگزیده