تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۷۷۹۴۱

اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری تا قبل از پایان دولت دوازدهم

می متالز - رئیس سازمان برنامه و بودجه: تا قبل از ترک دولت راه آهن خراسان جنوبی را تکمیل و یا موانع اصلی آن را برطرف می کنیم.
اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری تا قبل از پایان دولت دوازدهم

به گزارش می متالز، دکتر نوبخت در ادامه سفر خود به خراسان جنوبی با حضور در منطقه شریف آباد واقع در مسیر راه آهن بیرجند به سمت یونسیِ گناباد و بازدید از این مسیر، در جریان روند اجرای طرح راه آهن خراسان جنوبی قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان این بازدید گفت: ما خودمان را مدیون مردم متدین خراسان جنوبی می دانیم و برای اتصال این استان به ریل سراسری پای کار هستیم.

وی افزود: همه استانهایی که به ریل سراسری وصل نبودند را یکی پس از دیگری به راه آهن سراسری وصل می کنیم.

نوبخت همچنین در خصوص زمان اتمام طرح اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری گفت: برای راه آهن خراسان جنوبی به فاینانس (تأمین مالی) نیاز داریم و مسوولان مربوطه تلاش خود را برای تحقق این موضوع به کار بسته اند و برای راه آهن خراسان جنوبی 2مصوبه در دولت داشتیم اما زمان اتمام طرح را به طور دقیق نمی توانیم اعلام کنیم.

وی افزود: پس از نهایی شدن فاینانس این پروژه زمان اتمام آن را هم اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قبل از ترک دولت یا این پروژه را به اتمام می رسانیم و یا موانع اصلی آن را برطرف می کنیم تا راه آهن خراسان جنوبی در مسیر اتمام قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور همچنین افزود: بندر چابهار تنها بندر کشور است که به اقیانوس وصل است و بیرجند را ابتدا به بندر اقیانوسی چابهار وصل می کنیم و سپس در ادامه مسیر به طبس، بافق، مشهد و سرخس وصل خواهد شد.

وی همچنین افزود: عملیات اتصال ریلی بندر چابهار به زاهدان با مسوولیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اختصاص 300 میلیون یورو با سرعت در حال انجام است.

دکتر نوبخت همچنین با بیان به اینکه 3قوه برای خدمت به مردم در کنار هم هستیم گفت: از رسانه ملی برای انعکاس خدمات نظام هم برای مردم و هم نشان دادن این خدمات به دشمنان و کم بینان در جهان قدردانی می کنیم.

وی افزود: تاکنون از 970میلیارد تومانی که طی دو سال برای زیرساخت های خراسان جنوبی تعهد شده بود، 290 میلیارد تومان پرداخت شده و 180میلیارد تومان دیگر هم در کمتر از دو ماه دیگر پرداخت می شود.

عناوین برگزیده