تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۷۸۲۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مهدی رباطی تصریح کرد:

هیجانات، گریبان‌گیر بازار سهام

می متالز - یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به این موضوع که قسمتی از شرایط بازار سهام در روز جاری ناشی از رشد پرشتاب شاخص کل بورس در یکی دو هفته گذشته بوده است؛ بیان کرد: این اصلاح کاملا در بازار قابل پیش بینی بود.
هیجانات، گریبان‌گیر بازار سهام

به گزارش می متالز، شاخص کل بورس تهران امروز در دقایق ابتدایی معاملات با ۱۲ هزار و ۶۵۱ واحد افت به کانال ۳۷۱ هزار و ۴۴۷ واحدی رسید؛ در ادامه نیز این روند نزولی تداوم داشت و در نهایت نماگر با ۱۶ هزار و ۷۶۵ واحد افت در کانال ۳۶۷ هزار و ۳۳۳ واحدی آرام گرفت.

در همین راستا مهدی رباطی کارشناس بازار سرمایه، در خصوص روند نزولی قابل توجه بازار سهام عنوان کرد: رشد پر شتاب دماسنج بورس در چند وقت اخیر و به خصوص روز چهارشنبه هفته گذشته، این شرایط را فراهم آورد که سهام داران نسبت به شناسایی سود اقدام کنند.

وی افزود: روز جاری از همان دقایق ابتدایی داد و ستدها، بازار تحث تاثیر رفتارهای هیجانی با فشار فروش آغاز به کار کرد. به علاوه ذکر این نکته حائز اهمیت است که دلیل اتفاق امروز نیز همان رشد پرشتاب شاخص کل بورس تهران در یکی دو ماه گذشته است و به عبارتی می‌توان گفت این اصلاح کاملا در بازار قابل پیش بینی بود.

مهدی رباطی در پاسخ به این که در آینده و پس از به تعادل رسیدن وضعیت بازار چه گروه‌هایی مستعد رشد بیش‌تر هستند، عنوان کرد: از دیدگاه من انتظار می‌رود در میان سهام شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه، سهام شرکت‌های بنیادی مستعد رشد بیش‌تری باشند.

وی در پایان افزود: همچنین در بین صنایع نیز، شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی و فلزات اساسی چشم انداز مثبت و روبه‌رشدی را خواهند داشت.

عناوین برگزیده