تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۷۸۴۹۰
میرزاده نشست امروز کمیسیون آموزش تشریح کرد:

ایران؛ رتبه چهارم حوزه نانو در دنیا

می متالز - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ایران رتبه چهارم حوزه نانو در دنیا را دارد، این جایگاه را بسیار امیدوارکننده و ارزشمند برشمرد.
ایران؛ رتبه چهارم حوزه نانو در دنیا

به گزارش می متالز، سیدحمایت میرزاده در تشریح نشست امروز (یکشنبه 15 دی‌ماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: نشست امروز کمیسیون به ارائه گزارش عملکرد ستاد فناوری نانو و ارائه گزارش عملکرد دانشگاه‌‎های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط امیردریادار سیاری اختصاص داشت.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات بسیار مهمی در جهت توسعه این صنعت از سال 2001 تا 2018 در حوزه نانو صورت گرفته به طوریکه مقالات منتشر شده در ISI ایران، از رتبه 57 به رتبه 4 رسانده است و تعداد مقالات در این حوزه از 10 به 10 هزار رسیده است.

میرزاده یادآور شد: ایران پس از کشورهای چین، آمریکا و هند رتبه چهارم را در حوزه نانو دارد که این جایگاه در دنیا بسیار امیدوارکننده و ارزشمند است.

میرزاده با بیان اینکه ستاد فناوری نانو هدف گذاری که تا سال 1400 سالانه یک محصول جدید را تولید و به بازار عرضه کند، گفت: تولید ثروت از این حوزه یکی از برنامه‌های ستاد فناوری نانو است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در ادامه نشست امروز نیز امیردریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گزارشی در حوزه آموزش و تربیت نیرو به کمیسیون ارائه کرد.

عناوین برگزیده