تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۷۸۶۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت سیمان آبیک:

تایید وضعیت شاخص های کلیدی زیست محیطی با حذف مازوت/ در شرایط بد اقتصادی تعدیل نیرو نداشتیم

می متالز - مدیر عامل شرکت سیمان آبیک با عنوان اینکه در بدترین شرایط اقتصادی و تحریم، تعدیل نیرو نداشتیم، گفت: شرکت در دو دهه گذشته با ضرر مالی رو به تعطیلی بود که با حمایت دولت تدبیر و امید در حال حاضر کل بدهی مالی جبران شد و در حال حاضر با توجه به کمک فاینانس به سمت افزایش صادرات، تلاش می کنیم.
تایید وضعیت شاخص های کلیدی زیست محیطی با حذف مازوت/ در شرایط بد اقتصادی تعدیل نیرو نداشتیم

به گزارش می متالز، علی اصغر گرشاسبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه ۸۶ ساله صنعت سیمان، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید سیمان در کشور بیش از ۸۹ میلیون تن در سال است که تلاش می شود طبق سند چشم انداز ۲۰ ساله این ظرفیت به ۱۲۰ میلیون تن در سال، افزایش پیدا کند.

وی در ارتباط با فعالیت کارخانه سیمان آبیک گفت: این مجموعه در ۵۰ سال اخیر بخش عمده ای از سیمان مورد نیاز کشور را تامین کرده است و اکنون در بخش کلینگر سیمان با تولید ۱۶هزار و ۵۰۰ تن در روز و ۵ میلیون تن در سال، در صادرات نیز به جایگاه خوبی رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت سیمان آبیک با اشاره به نیروهای انسانی شاغل این‌ مجموعه، گفت: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در سیمان آبیک فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با توجه به استقرار این واحد تولیدی در نزدیکی سه شهرستان آبیک، نظرآباد و ساوجبلاغ، عمده افرادی که در این مجموعه مشغول فعالیت هستند بومی منطقه بوده و ۹۰درصد نیروی انسانی به طور مساوی از این سه شهرستان و ۱۰ درصد دیگر از سایر شهرها فعالیت می کنند.

گرشاسبی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی سیمان آبیک، گفت: این شرکت برای افزایش مهارت پرسنل مجموعه خود اقدام به تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرد و علاوه بر آن از متقاضیان منطقه نیز استقبال می کند و چنانچه برای نیروی انسانی نیازی احساس شود قطعا از فارغ التحصیلان خود استفاده می کند.

وی با عنوان اینکه سلامت کارگران و پرسنل مجموعه برای مدیران مجموعه مهم است، گفت: با توجه به فعالیت کارگران صنعتی، رعایت بهداشت ایمنی، استفاده از ماسک فیلتردار و توزیع روزانه شیر در راستای حفظ سلامتی همواره مورد تاکید است.

گرشاسبی با عنوان اینکه در بدترین شرایط اقتصادی مجموعه و یا تحریم و رکود اقتصادی کشور، تعدیل نیرو نداشتیم، افزود: شرکت در دهه گذشته با ضرر مالی رو به تعطیلی بود که با حمایت دولت تدبیر و امید بخشی از بدهی مالی جبران شد و در حال حاضر با توجه به کمک فاینانس و افزایش صادرات، کل بدهی شرکت کاملا پرداخت شده است و این مجموعه در آینده نزدیک به سمت نوسازی و بهسازی مجموعه خواهد پرداخت. 

گرشاسبی افزود: از سال گذشته صادرات محصولات از طریق حمل ریلی از بنادر جنوبی کشور، شروع شده که در این ارتباط بالغ بر ۳۰۰ هزار تن سیمان آبیک به کشورهای آفریقایی، حاشیه خلیج فارس و شرق آسیا، ارسال می شود.

این مدیر به صادرات سیمان در بسته های یک و نیم تنی به کشور روسیه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان با شرایط بسته بندی بهتر صادرات به کشورهای اروپایی را دنبال کرد.

وی با تاکید بر اینکه در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۵ هزار و ۴۲۹ تن صادرات داشته ایم و رشد صادرات این‌مجموعه نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بالغ بر ۲ میلیون و ۵۲۱ هزار تن تولید کلینکر و یک میلیون و ۹۹۴ هزار تن نیز تولید سیمان داشته ایم که در این موارد با ترتیب رشد ۲۶ و ۱۶درصدی نسبت به سال قبل حاصل شده است، میزان فروش این کارخانه در بازه زمانی ذکر شده در سال جاری نیز ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر عامل شرکت سیمان آبیک تاکید کرد: این مجموعه در راستای حفظ محیط زیست با سوخت دوگانه، حدود ۶ سال با حذف مازوت به سوخت گاز، روی آورده است و در گزارش وضعیت شاخص های کلیدی عملکرد سال جاری، اندازه گیری پارامترهای زیست محیطی مورد تایید سازمان محیط زیست است. 

گرشاسبی ادامه داد: از دهه ۸۰ مسائل محیط زیستی با حساسیت مضاعف مورد توجه بود تا مواد آلاینده حاصل از فعالیت کارخانه به حداقل ممکن برسد لذا با تخصیص بیش از یکصد میلیارد تومان در تکمیل و تجهیز ماشین آلات مجموعه،  هزینه شد و در ماه بیش از  ۵ میلیارد تومان به کنترل مسائل  زیست محیطی، اختصاص یافت.

گرشاسبی با اشاره به ۱۵دستگاه غبارگیر و‌ بیش از ۱۰۰ نوع فیلتر  جذب غبار محلی، گفت: هر ساله در تابستان برای کمک به مدیریت مصرف برق و در زمستان برای کمک به مدیریت مصرف گاز، کار مجموعه تولید کلینکر، متوقف می شود و اکنون حدود ۲۵ روز است این‌ اقدام عملیاتی شده که تعطیلی فعلی ربطی به آلودگی هوا ندارد و مربوط به فعالیت مجموعه است لذا قبل از توقف کار تولید، کلینکر ذخیره سازی می شود تا  فعالیت کارخانه کاملا متوقف نشود.

مدیرعامل شرکت سیمان آبیک در خصوص عملکردی که در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری در این مجموعه در بخش های مختلف داشته اند و قیاس آن‌ با سال گذشته بیان کرد: در این بازه زمانی تحویل سیمان فله با ۲۶درصد رشد  نسبت به سال قبل به ۹۲۴هزار تن رسیده است، تحویل سیمان‌پاکتی نیز با عدد یک میلیون و ۶۶ هزار تن با ۸درصدی رشد نسبت به سال ۹۷ مواجه بوده است.

عناوین برگزیده