تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۳۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۷۸۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چهار هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در محلات محقق شد

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: چهار هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی امسال در این شهرستان محقق شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
چهار هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در محلات محقق شد

به گزارش می متالز، «رضا ملکی» روز چهارشنبه افزود: این میزان سرمایه گذاری با صدور ۱۶  پروانه‌ بهره‌برداری تولیدی و صنعتی در زمینه فرآوری سنگ در محلات صادر شده است.

وی اظهارداشت: با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی و صنعتی ۱۳۶ فرصت شغلی مستقیم فراهم شده است.

رییس صنعت، معدن و تجارت محلات ادامه داد: ۴۳ جواز تاسیس نیز امسال در بخش صنعت محلات صادر شده که برآورد سرمایه مورد نیاز آن‌ها چهار هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال است.

ملکی بیان کرد: بهره‌برداری از این واحدها ۷۰۰ فرصت شغلی در زمینه برش و  فرآوری سنگ، تولید مواد شیمیایی، تولید کاغذ از سنگ و صنایع فلزی را  فراهم می‌کند.

ملکی یادآور شد: ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال پارسال در بخش صنعت این شهرستان سرمایه‌گذاری شد که زمینه اشتغال ۷۴۴ نفر را مهیا کرد.

وی گفت: یک شهرک صنعتی، یک ناحیه و ۲ قطب صنعتی در محلات وجود دارد که ۲۹۰ واحد صنعتی پروانه‌دار در آن ها فعالیت می‌کنند.

رییس صنعت، معدن و تجارت محلات افزود: در این واحدهای صنعتی بیش از چهار هزار فرصت شغلی جدید و پایدار ایجاد شد.

ملکی گفت: ۱۱۵ معدن در محلات وجود دارد که ۷۵ واحد آن فعال است و ۶۲ واحد در حوزه سنگ تراورتن فعالیت می‌کند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات افزود: سهم ۵۰ درصدی اقتصاد محلات در زمینه تولید سنگ‌های خام و تزئینی توانسته رونق اقتصادی مناسبی را برای این شهرستان رقم بزند.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی و در ۲۶۲ کیلومتری جنوب غربی پایتخت کشور است که ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ تزئینی، گل و گیاه زینتی و تریکو است.

عناوین برگزیده