تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۷۹۰۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اولین گواهی سنگ آهن لرستان بنام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صادر شد

می متالز - معاون امور معدنی و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به همزمانی مراحل صدور گواهی کشف نخستین معدن سنگ آهن لرستان با شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، این مجموعه به اسم شهید بزرگوار، مزین و نامگذاری شد.
اولین گواهی سنگ آهن لرستان بنام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صادر شد

به گزارش می متالز، جمال مومیوند اظهار داشت: ذخیره قطعی این معدن ۵۰ هزار تن می باشد که در شهرستان الیگودرز قرار دارد و تا یک سال آینده بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: با ثبت این معدن،تعداد معادن استان به ۲۲ مورد افزیش یافته که انتظار می رود با توجه به زنجیره ارزش سنگ آهن، تحول قابل توجهی در حوزه معدنی استان ایجاد شود.

معاون سازمان صمت لرستان فولاد، نورد، ورق، پرس و ابزار آلات را زیرمجموعه های زنجیره تولید سنگ آهن برشمرد و گفت:‌ فعال شدن زنجیره پایین دست، اشتغال و افزایش حقوق دولتی از دیگر آثار مثبت این معدن خواهد بود.

مومیوند تصریح کرد: اکنون 21 نوع ماده معدنی از معادن لرستان استخراج می شود که با آغاز کار بهره برداری از معدن آهن، این رقم به 22 مورد می رسد.

وی بیان کرد: با توجه به همزمانی مراحل صدور گواهی کشف نخستین معدن گسخنگ آهن لرستان با شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، این مجموعه به اسم شهید بزرگوار، مزین و نامگذاری شد و امیدواریم نام این شهید منبع و منشا خیر وبرکت در استان شود.

عناوین برگزیده