تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۴
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۷۹۱۰۲
سرویس خبر : انرژی
بختیار:

قیمت جهانی نفت دستخوش تحولات منطقه قرار گرفته است/ التهاب در انتظار بازار نفت

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه افزایش قیمت جهانی نفت زمانی فروکش خواهد کرد که منطقه به آرامش برسد، روند صعودی قیمت نفت به نفع ایران ارزیابی کرد.
قیمت جهانی نفت دستخوش تحولات منطقه قرار گرفته است/ التهاب در انتظار بازار نفت

به گزارش می متالز، صبح امروز 18) دیماه) سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در  اقدامی انتقام‌جویانه به دلیل شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پایگاه نظامی آمریکا در عراق را مورد اصابت موشک قرار داد که پس از آن بلافاصله قیمت جهانی نفت افزایش چشم‌گیری پیدا کرد.

به همین منظور علی بختیار در رابطه با افزایش قیمت جهانی نفت پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق، گفت: قیمت جهانی نفت دستخوش تغییر و تحولات سیاسی منطقه قرار گرفته است اما اگر آمریکایی‌ها عاقل بودند اقدام انتقام‌جویانه ایران را پیش‌بینی کرده و چنین شکست اقتصادی و سیاسی را به خود و جهانیان تحمیل نمی‌کرد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت نفت تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که منطقه ملتهب باشد اما با کاهش تنش، قیمت نفت نیز به ثبات می‌رسد در غیر این صورت روند افزایشی قیمت نفت را به صورت روزانه شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت جهانی نفت زمانی فروکش خواهد کرد که منطقه به آرامش برسد و روند صعودی قیمت نفت به نفع ایران ارزیابی کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: امیدواریم آمریکایی‌ها منطقه را ترک کرده و بیش از این امنیت اقتصادی و سیاسی جهان را به مخاطره نندازد چراکه با ماندن در خاورمیانه شرایط برای جهانیان سخت و سخت‎تر خواهد شد و بازار جهانی نفت دچار التهابات بسیاری می‌شود، آتش به پا شده توسط آمریکا، گریبان خودشان را نیز به لحاظ سیاسی و اقتصادی خواهد گرفت.

عناوین برگزیده