تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۷۹۳۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ذخیره شناسایی شده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تنی مواد معدنی در سیستان و بلوچستان

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون است.
ذخیره شناسایی شده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تنی مواد معدنی در سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، محمود رضا رحمتیان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستانگفت: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون است که از این میزان بالغ بر ۷۶۲ میلیون تن دارای پروانه بهره برداری و ۳۶۲ میلیون تن شناسایی شده که به سرمایه گذاران جهت بهره برداری واگذار شده است.

رحمتیان  ادامه داد: مهمترین مواد معدنی استان عبارتند از شن و ماسه- خاک رس - آهک و مارن - لوماشل- شیل و ماسه سنگ – انواع سنگ لاشه - پوزولان - کائولن – گچ خاکی (مصالح ساختمانی)، گرانیت - مرمر - تراورتن - تراکیت - سنگ چینی - مرمریت (سنگ‌های تزئینی و نما)، آنتیموان – کرومیت – منگنز – مس – آهن – تیتانیوم (مواد معدنی فلزی) و منیزیت - سیلیس - گل سفید – تالک – خاک صنعتی – زئولیت – کلسیت - گارنت (مواد معدنی غیر فلزی) هستند.

رحمتیان در ادامه در خصوص وضعیت فعلی معادن، ابراز داشت: تعداد ۳۸۵ فقره معدن در استان با میزان استخراج سالانه ۲۴ میلیون تن صادر شده است و تعداد ۲۷۶ معدن فعال و تعداد ۴ معدن در دوره تجهیز و آماده سازی و مابقی بصورت نیمه فعال و غیرفعال هستند.

او ادامه داد: تعداد معادن فعال شن و ماسه و خاک رس ۲۰۸ فقره با اشتغال ۴ هزار و ۸۵۷ نفر و سایر معادن فعال ۶۸ فقره با اشتغال یک هزار و ۸۹ نفر است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان در خصوص سرمایه گذاری در بخش معدن استان، بیان داشت: تعداد ۷ هزار و ۲۲۷ نفر اشتغال در بخش معدن استان ایجاد شده است.

عناوین برگزیده